Ik verzorg nu ong. 3 maanden lang een kleine pony samen met 2 vriendinnen. Wij begonnen hem te verzorgen, maar nu heeft hij allemaal kale plekjes gekregen. We smeren wel iets op de plekjes en het lijkt te helpen. Hij ziet er voor de rest wel redelijk uit, maar als we hem hebben gewassen hebben dan krijgt hij allemaal witte dingen. Ik weet niet wat ze zijn. Ze zien eruit als luizeneieren en hij heeft dan ook verschrikkelijke jeuk. Maar dit is alleen als hij gewassen is. De eigenaar heeft nu tea tree shampoo gekocht en we wassen hem alleen maar daarmee. We hebben ook al zijn borstels gewassen ermee. Maar het lijkt niet echt te helpen.
Het lijken wel gewoon huidschilfers. Waarmee wassen jullie hem nu en hoe vaak? Te vaak wassen kan leiden tot uitdrogen van de huis omdat je het huidvet weg wast. Dan kunnen ze ook schilfers krijgen. Maar het kan ook te maken hebben met de verharing.
De kale plekken, schuurt hij die kaal of komt het puur door haaruitval?
Luizen zie je letterlijk door de manen lopen !Ik denk ook aan schilfers van het vele wassen maar zeker weet je het pas als je het laat onderzoeken onder de microscoop. Als ze schilfers hebben kun je ze beter met teershampoo voor paarden wassen
Ik vind het er uit zien als huidschilfers, je zou het kunnen masseren met iets wat de huid vochtig houd dus een olie of zo. Maar eerst overleggen mat de eigenaar je kan ook een da naar laten kijken dan weet je het zeker.
loulou
Geplaatst: 15-01-14 22:40
Luizen eitjes zitten vast, die kun je niet zomaar eruit kammen. Zijn ook meer gelig dan wit