Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 03:00

Mijn mini heeft verschrikkelijk last van zomereczeem of ook wel genoemt staart en manen eczeem
In de zomer zie je er niet veel van alleen dan zijn staart helemaal raar is maar in de winter.. Pfoe z'n kont helemaal kaal en soms bij de nek ook ... D.A er al bij gehad gaf middeltjes maar helpen niks.. Anti jeuk rommel geprobeert werkt wel maar niet lang.. Kan iemand advies geven ?

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 03:06

Heeft hij geen luizen? Het heet niet voor niets ZOMEReczeem. Hoewel het momenteel zo warm is dat ik overal al weer vliegjes en muggen zie.

rapunzelx

Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 03:09

Kale plekken? Dikke wintervacht? Veel jeuk? Rommelige vacht? Manen & Staart uitval? Mijn paard heeft ook luizen gehad, helaas zijn de larven in zijn bloedbanen terecht gekomen waardoor hij ontzettend ziek werd! Ik zou even op de warme plekken kijken en vooral tussen de manen!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18130
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 03:45

SMP-->MD

zwartepaerd

Berichten: 868
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: provincie Zeeland

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 10:34

Denk eerlijk gezegd niet dat je mini last heeft van zomereczeem aangezien je er in de zomer niets van ziet....Luizen zijn bij jeuk in de winter eerder het geval, maar ook kun je denken aan een allergie of jeuk als gevolg van het voeren van kuilgras, maar zomereczeem lijkt me zoals gezegd hier niet het geval.

Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 11:21

zwartepaerd schreef:
Denk eerlijk gezegd niet dat je mini last heeft van zomereczeem aangezien je er in de zomer niets van ziet....Luizen zijn bij jeuk in de winter eerder het geval, maar ook kun je denken aan een allergie of jeuk als gevolg van het voeren van kuilgras, maar zomereczeem lijkt me zoals gezegd hier niet het geval.


In de winter heeft ie een hele dikke vacht in de zomer echt heel kort je ziet het wel maar niet heel erg..

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:26

Paarden met zomerexceem gaan niet schuren in de winter , want dan kunnen ze geen allergie opdoen vd vliegen die ervoor zorgen dat ze jeuk krijgen.

Ik zou je pony maar eens laten nakijken op luizen/behandelen tegen luizen.

Want ik heb hier thuis een pony staan met ZE en die schuurt volledig niet meer nu het koud/slecht weer is.

Zinzi_jewel

Berichten: 8808
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 11:39

En als het mn de staart is die ze schuurt kan ze last hebben van Aarsmaden. Een wormkuur als pannacure kan dat uitkomt bieden.
ZE is het niet als ze enkel de winter schuurt.
Ze kan nu sowieso last hebben van dikke vacht icm zacht weer.
Dat gaat zweten.
Indien je zowel luis als Aarsmaden hebt uitgesloten kun je overwegen een baantje te scheren zodat ze de warmte kwijt kan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Help mijn mini heeft last van zomereczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:30