Vorig jaar hebben ze zijn gebit helemaal gedaan zodat hij beter kon eten.
Het gevolg en veranderde spijsvertering en na 2 weken koliek.
DA erbij, ingespoten, hij knapte gelukkig weer helemaal op.
Volgende morgen weer hetzelfde verhaal. Hij was zo verzwakt dat hij niet meer
kon rollen. DA weer erbij weer ingespoten maar vreesde het slechtste. Wonder boven
wonder knapte hij helemaal op !! Wel heeft hij de weken erna een zware tijd gehad.
Die winter en zomer helemaal geen problemen gehad.
Ja het feit dat we hem niet dikker kregen dan net niet broodmager.
3 weken geleden begon het weer. Hij lag weer helemaal verkrampt in de stal.
Aan het lopen gegaan maar was geen houden aan. Heb toen samen met mijn moeder
besloten dat we hem dit niet steeds willen aandoen omdat hij dan zon pijn heeft en gewoon
niet meer kan. DA gekomen, verhaal uitgelegd ( was jammer genoeg een andere dan vorig jaar )
en wat ons besluit was en waarom. Nee hij wou hem niet laten inslapen. Zag niet in waarom

Ja als t over een paar uur niet beter ging zou hij terug komen.
We waren zo ontzettend boos. Alleen hij weigerde gewoon. Uitgelegd dat ik begreep dat hij wou
proberen om hem boven op deze koliek aanval te krijgen, alleen dat ik niet wou dat dit zo steeds
zou gaan en met het oog op vorig jaar wij het besluit hadden genomen. Nee vond hij niet nodig.
Hij reageerde echt net of wij van hem af moesten zsm.
Afgelopen dinsdag morgen was het weer zo ver. We hadden na de laatste keer al besloten deze
DA niet meer te bellen. Een andere DA gebeld, door de spits was hij er pas na 1,5 uur.
Kwam aan, was heel vriendelijk naar ons toe. Wij eerst uitgelegd hoe het zat en wat onze wens nog was. Hij begreep ons volkomen en uit zijn reactie kon je ook opmaken dat hij niet begreep waarom de
eerste DA er zo moeilijk over deed.
We hebben dan ook afgelopen dinsdag mijn vriendje rustig kunnen laten inslapen en hebben heel fijn afscheid van hem kunnen nemen.
Wat ons alleen zon pijn doet is dat hij nog zon pijn heeft moeten lijden.
Hoorde later van een kennis dat ze het meer hoorde dat DA ondanks de realistische wens van eigenaren weigeren een dier in te laten slapen.