Ik de wei in (en die is nogal groot) om Pia op te halen. Na 10 minuten stond ze op stal, en ik opgezadeld enz. In stap was ze al lekker ontspannen, maar toen ik aandraafde bleek ze kreupel te zijn...
Nouja, kan een keer gebeuren, hoeven nagekeken, maar niks bijzonders. Eigenaar erbij gehaald, een paar daagjes rust voor Pia. Toen ben ik nog maar een keer de wei ingelopen om Melanie op te halen. Toen die op stal stond ging ze lekker kuilvoer eten, wat er net in was gedaan. Ze at een paar happen, en ze verslikte zich. Ik wilde haar opzadelen maar heb het even aangezien. Uiteindelijk kromp ze steeds ineen met haar hals, en toen ehb ik de eigenaar er maar weer bijgehaald. Samen een poosje staan kijken, er kwam toen ook slijm uit en ze had ene soort braakneigingen, dus de dierenarts gebeld. Ze bleek zich gewoon verslikt te hebben, meer niet. Even in de gaten houden en dat was dat. Zaterdag Pia weer geprobeerd, maar nog steeds(wel minder) kreupel. Melanie was weer beter, dus die maar opgehaald. Ze nam 1 hapje, weer verslikt.... Hoezo pech?
Ach het komt vast allemal wel weer goed... Maar het blijft wel raar dat ze zich 2x verslikt, heb dat zelf nog nooit meegemaakt!!