Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:17

Maar 10 liter...? Dat is een emmer.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:22

Uhh hoe lang is het paard nu al in deze toestand? En het heeft duidelijk dus nog niet veel geholpen.. Snap van het thuis verzorgen enz allemaal prima maar is dit niet een gevalletje van als het nog niet beter is toch maar eens verder kijken?

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:36

ZarahLover schreef:
Er is 5 liter Parrifne in gegaan in 1,5. En ongeveer 10 liter sla olie. Hiernaast nog paar liter water.
De DA durfde uiteindelijk ook niet meer te geven omdat anders zoals ik al zei de maag te vol ging zitten.

Het weinige eten kwam omdat het zich alleen maar opstapelde, ze kreeg soms wel wat te eten maar niet echt veel.

In 1.5? Dag, week?
En 10 liter sla olie?

Jeetje mina dat is echt absurd veel!

Wij hebben afgelopen weekeinde ook 2x de da bij mijn paard gehad ivm verstoppingskoliek (lees grote zware verstopping) 1x zaterdag aan het einde van de middag en zondagmorgen vroeg.
Maar ondanks het zondagmorgen echt niet goed ging wilde hij haar niet nogmaals opgieten met paraffine, dit omdat zich alleen maar als een hele grote hoeveelheid voor de verstopping ophoopt.
Hij wilde haar pas op z'n vroegst zondag aan het einde van de middag opnieuw opgieten.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:46

even over de hoeveelheid
ik heb jaren geleden een paard met een verstopping gehad en had een DA van 70jr een echte oude rot! :j
en die heeft er 5 dagen achter elkaar 5 liter parafine met 5 liter warm water via een sonde ingedaan
was in de strenge winter van 1996/1997
paard mocht de eerste avond gewoon een ruif met hooi in de hoop dat het doorgeduwd werd
en gelukkig ging hij na 5 dagen poepen *\o/*
deze DA vond een kliniek niet nodig hij had er vertrouwen in dat het ging lukken
ik minder eerlijk gezegd,paard ging soms rennen en ineens zich laten vallen en op zijn rug liggen, ik in paniek hem bellen ,dacht dat hij doodging, maar was om de pijn te ontlasten

en hij zei dat er elke dag dat hij niet poepte de parafine met water inging
paard wilde zelf het koude water niet drinken

dus geef de hoop niet op!!!!
heel veel sterkte en beterschap!!

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:02

Dank je wel voor je update TS. Er is dus tóch paraffine en vocht toegediend. Ik begrijp dat je het druk had maar ik denk als dit eerder was vermeld er een hoop bokkers(waaronder ikzelf) minder aanvallend hadden gereageerd. Mijn excuses. Goed om te horen dat je paard aan het opknappen is. Ik wens jullie heel veel succes en beterschap verder.

Diertjec

Berichten: 4622
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:00

Fijn dat je een update hebt gegeven, schept toch een hoop duidelijkheid :)
Wat ik wel enigszins comisch vindt, is dat je zegt dat je heeeel rustig aan gaat opbouwen met eten, en dat ze over 2 dagen alweer op normale hoeveelheid staat. Dat vind ik niet heel rustig als ik eerlijk mag zijn.
Toen ik het rantsoen van mijn paard ging opbouwen, heb ik daar een week over gedaan, dat is meer in de buurt van heel rustig aan.

Fijn dat het wel beter met haar gaat, en succes met de revalidatie!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:07

Oreo schreef:
Dank je wel voor je update TS. Er is dus tóch paraffine en vocht toegediend. Ik begrijp dat je het druk had maar ik denk als dit eerder was vermeld er een hoop bokkers(waaronder ikzelf) minder aanvallend hadden gereageerd. Mijn excuses. Goed om te horen dat je paard aan het opknappen is. Ik wens jullie heel veel succes en beterschap verder.


Misschien kunnen bokkers de volgende keer wat meer geduld hebben en niet zo aanvallend reageren als er geen verdere info is :)*

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:27

Fijn TS dat het aan de beterende hand is met je paard, hopelijk komt ze er helemaal boven op zonder blijvende schade :)

ZarahLover
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-12-13

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 21:29

Hoi hoi,

Met het eetrantsoen zijn we nu inderdaad rustig bezig. Elke x maar handje voor handje...
De DA zei dat ze op dr normale eetpatroon moet zitten maar dit leek ons ook niet zo'n heel strak plan...

Dankjewel allemaal! :)

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:53

Jammer dat je geen antwoord geeft op gestelde vragen

ZarahLover
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-12-13

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 23:24

Ohw sorry, 1,5 week.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:39

kiki1976 schreef:
Jammer dat je geen antwoord geeft op gestelde vragen

Wees blij dat ts uberhaupt reageert met sommige reacties hier.

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:27

Polly schreef:
Oreo schreef:
Dank je wel voor je update TS. Er is dus tóch paraffine en vocht toegediend. Ik begrijp dat je het druk had maar ik denk als dit eerder was vermeld er een hoop bokkers(waaronder ikzelf) minder aanvallend hadden gereageerd. Mijn excuses. Goed om te horen dat je paard aan het opknappen is. Ik wens jullie heel veel succes en beterschap verder.


Misschien kunnen bokkers de volgende keer wat meer geduld hebben en niet zo aanvallend reageren als er geen verdere info is :)*



Óf is het handiger dat degene die een topic start over een serieus medisch iets het verhaal COMPLEET vermeld....

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:28

Dat is gelukkig goed nieuws, ik had het niet meer verwacht. Gelukkig dat er in die laatste week meer is gebeurd dan veel hier (en ik ook) dachten. Ik denk niet dat ik zo lang had durven wachten op resultaat, maar dat moet iedereen zelf voor zijn paard uitmaken.
Gefeliciteerd TS met de vooruitgang! Het lijkt echt een kerstwondertje! Nu ja, doet Sinterklaas ook aan wonderen?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:26

Oreo schreef:
Polly schreef:

Misschien kunnen bokkers de volgende keer wat meer geduld hebben en niet zo aanvallend reageren als er geen verdere info is :)*



Óf is het handiger dat degene die een topic start over een serieus medisch iets het verhaal COMPLEET vermeld....


Misschien was ts wel even met iets anders bezig en is ze per ongeluk dingen vergeten te vermelden en heeft ze het zo compleet mogelijk vermeld. In dit topic slaan mensen ook wel een beetje door hoor.

Ts dikke pluim dat je zo netjes blijft reageren!

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:57

ZarahLover schreef:
Ohw sorry, 1,5 week.

Dank je wel.
Ik was namelijk even nieuwsgierig omdat mijn paardje ook met een verstoppingskoliek stond, en de da aangaf niet vaker te willen opgieten met paraffine dan 1x per 24 uur.
Maar zo te zien is dat bij jouw paardje dus ook niet gedaan.
Enne niet te snel willen gaan met het opvoeren van de hoeveelheid hoor, kijk naar je paardje!

Hahaha ben jij ook zo blij met mest :+ Grapte van de week al tegen een stalgenootje "hoe blij kan je wezen met stront" :=
Hoop dat beide paardjes weer snel de oude zijn.

ZarahLover
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-12-13

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:45

Ik heb het inderdaad heel druk gehad de laatste tijd. Maar ik probeerde wel zo snel mogelijk en zo uitgebreid mogelijk te reageren. Maar voor ons waren ook veel dingen een raadsel...

kiki1976:
Oke prima ik hoop dat het met jouwn paardje ook goed komt! Heel veel sterkte ermee en succes!
Ik denk dat ze niet teveel mogen geven omdat anders alles vol raakt. Te snel opvoeren doen we nu sws niet inderdaad, we doen nu echt héél voorzichtig. We willen niet dat het weer mis gaat.
En inderdaad zoals je zegt... Ik ben HEEL ERG BLIJ met de stront haha.
Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen... :p

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:48

Zo legde onze da het idd ook uit, de paraffine hoopt zich dan alleen maar op voor de verstopping.
Paardje is hier alleen niet blij mee, het opvoeren van het hooi gaat haar niet snel genoeg. Maar jammer voor haar.
Nee ik ook niet haha

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Koliek? Verstopping? Witte slierten? We don't know...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:51

Wat fijn dat het beter gaat! Nog even succes ermee en veel plezier met je paardenstront :D