Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:52

Hier ook ervaring met een bloedneus. Dachten eerst dat er een bloedvat gesprongen was door de vochtigheid (mist) in combinatie met kou. Eigenaar heeft dit een behoorlijk tijdje aangekeken. Paard was voordat de bloedneus begon een tijdje verkouden geweest. Uiteindelijk kwam er na een maand steeds meer bloed en kreeg ik het steeds slechter gestopt(ik trainde op het strand en ging meteen de zee in zodra het begon, koelen zorgt voor vernauwde bloedvaten dus helpt om het bloeden te stoppen). Uiteindelijk zijn we naar Utrecht gegaan en bleek dat het paard waarschijnlijk niet goed over zijn verkoudheid heen was toen iemand anders hem trainde en hem teveel heeft laten doen. Hierdoor kon zijn hartklep het niet aan die in de andere kant opgesprongen. In utrecht hebben ze dit weten op te lossen.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:04

_Mondy_ schreef:
Ts even een pluim voor jou hoe je blijft reageren in het topic en hoe je alle tips ed tot je opneemt !!!
Ben benieuwd hoe het zal gaan met je paard. Misschien sowieso je eigen DA bij terugkomst eens bellen en uitleggen wat er gebeurd is en wat je behandeling ervoor moest zijn. Kijken of hij , wetende wat de achtergrond van je paard is, er hetzelfde over denkt.


Dankjewel! Ik probeer mijn best te doen, we willen uiterraad gewoon weten wat er mis is! En ja klopt mijn da weet heel veel over mijn paard, ze heeft al een mega medische geschiedenis afgelopen 2 jaar, ze is bijna 2 keer dood geweest en ook daar is ze bovenop gekomen , ze is niet een sterk paardje maar als ze wat mankeert dan weet ze gewoon dat je der wilt helpen en vecht ze zelf om er boven op te komen. Dus ook nu moet het goedkomen.

@daffie1986
Okee, bedankt voor je reactie en gelukkig is het paard erboven op gekomen! Nu de mijne nog!

@annerenske bedankt voor je reactie!

@kuggur , nee dat kunnen ze denk niet gemist hebben. Het zag er vorig jaar netjes uit niets bijzonders behalve dat bloed spoor waar we niet weten waar het vandaan komt.

@vivana , ja ik heb dat ook ergens gelezen! Ik denk ook in paard en sport,
Hoe het daar stond beschreven zou ik moeten gaan zoeken voor een tumor volgens dat stuk. Dusja ik weet het echt niet! Bedankt voor je reactie!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 05:14

om heel eerlijk te zijn is het paard 5 jaar later aan een hartaanval dood neergevallen tijdens een training met iemand erop. Geen idee of dit met elkaar verbonden is geweest ja of nee.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 08:20

@daffie1986, dat is niet zo best, en ja wie weet had het er wel mee te maken! Vandaag komt mijn eigen da terug. Dus morgen gaat er een belletje naar haar toe! Gisteren was er nog geen verschil dus ben benieuwd!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 19:06

Update!

Mirre haar bloedneuzen zijn overdag weg, gister na losgooien in de bak en gek te hebben gedaan kleine bloedneus. Vandaag gewandeld en paar stukken gedraafd en geen bloedneus gehad! *\o/*

Gister was het beetje bloed wat donkerder en dikker dus denk dat het wel helpt.

Ik heb gister mijn eigen DA gesproken, zij zei dat het idd der nekband kan zijn, die ontstoken/geirriteerd is(hebben meer paarden soms last van, ze heeft me ook uitgelegd wat en hoe het inhoud). Mirre is weer vrolijker en die nekband doet al minder zeer dan begin deze week. Ik ben benieuwd of dat ook snel weg trek, ik heb maandag of dinsdag weer contact met mijn DA.

Gelukkig is ze weer vrolijk ! :D

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:26

wat fijn!De vitamine K werkt dus?
Een goedkope maar goede natuurlijke vitamine K is yoghurt...twee kopjes door haar voer. ;)

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 21:37

geerke schreef:
wat fijn!De vitamine K werkt dus?
Een goedkope maar goede natuurlijke vitamine K is yoghurt...twee kopjes door haar voer. ;)


Ja zeker fijn! En ja goed idee, wil toch wel een goedkoper alternatief dan elke maand (zelfs korter) 45 euro neer te tellen haha... En als dat er niet is maar meer gaan werken ergens haha

ChrisXe
Berichten: 108
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:42

Boerenkool heeft een hoog gehalte vitamine K. Is zelfs dusdanig hoog dat mensen die 'bloedverdunner' (cumarine derivaten) gebruiken deze groente slechts met mate mogen.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 21:54

ChrisXe schreef:
Boerenkool heeft een hoog gehalte vitamine K. Is zelfs dusdanig hoog dat mensen die 'bloedverdunner' (cumarine derivaten) gebruiken deze groente slechts met mate mogen.


Bedankt voor je reactie! Ga zeker wat met jullie tips doen waar vitamine k in zit!
Dank jullie wel!

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:10

Boerenkool zou ik niet geven. Dit geeft veel gas in de darmen en kan zo gaskoliek veroorzaken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Boerenkool krijgen ze bij ons ook een paar periodes per jaar :)
Vinden ze vreselijk lekker en nooit problemen van ondervonden en er lopen er toch gem 40 rond :D

Veel sterkte met je paardje TS!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 20:29

UPDATE!

Slecht nieuws, Mirre staat in de kliniek, maar dan niet voor haar bloedneus of die bobbel. zie hier het topic voor het verhaal + foto's (fotos kunnen schokkend zijn en staan daarom in links)

Na alle ellende, weer ellende... @Kliniek

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:42

Jeetje, het hudt ook niet op bij jou...

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:54

Pfff sterkte ermee. Het is niet niks.

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:52

Jeetje mina, wat een pech zeg.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 09:57

pfff meis toch, sterkte

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 14:14

Heel erg bedankt voor de lieve reacties

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:31

Hemel wat een onztettende pech hebben jullie, ik wil jou en je paard veel sterkte wensen en een heel erg goed 2014!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:45

Heel erg bedankt! Ze blijft zo lang mogelijk in de kliniek om dat er grote kansen op infecties zijn , dit willen we niet want dat kan heel slecht uitpakken! Dus nog ff verder duimen dat ze goed en snel herstelt!