Humeurig door verandering voer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Humeurig door verandering voer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:08

Aangezien mijn paardje nog al snel dik word en buikig ben ik zo ongeveer 3 weken geleden overgegaan van Biks op Fibre Force Cavalor met mengsel van Strucomix sensitive. Hij graag 3 x per dag een half schepje Fibre en kwartje Strucomix en wortels. Verder 3 x per dag Hooi gemengd met Kuil gras. (hij vind zijn kuil lekkerder als het voer dus begint vaak eerst daar aan.)
Ik train met hem 5 dagen in de week op M1 niveau en verder buitenritjes en longe of gewoon vrij. Nu is hij in zijn gedrag een heel lief paard maar de laatste 2 dagen wil hij niet meer gepoetst worden is hij echt boos en deken wisselen of zadelen ook erg narrig.
Rijden gaat bij mij op zich prima houd iets vast rechts en heeft moeite met linkerstelling maar niet overdreven. Zou hij zo kunnen reageren doordat er nu bijna geen suikers meer in het voer zitten en dat hij daar toch soort van verslaving heeft.. Ik laat Osteopaat Marty van Mourik deze week nog komen om hem helemaal na te kijken. Enige tijd geleden was ik ook overgestapt op ander voer en vond hem toen ook na een week of 2 zo humeurig....Tevens is hij ook tijdens het rijden een beetje aan de dunne....Verder word hij dit jaar 7 .. dus misschien ook met eindigen van puberteit te maken....

Wie herkent deze symptonen..