open wond op heup.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 20:48

aerdenhout1 schreef:
EEEEEH.... dierenarts????


Uhh lezen die wond was al behandeld, maar blijft elke keer open gaan. Ook werkt het hier ook iets anders. Je moet hier ook altijd zelf je medicijnen ophalen bij de apotheek

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 20:49

Pandora2 schreef:
Jawel hoor, vulketan gel op de wondranden smeren. Heb er destijds een joekel van een wond in no time aan mijn merrie haar been mee dichtgekregen ( ze had een trap gehad van een ander paard, dit was genaaid door de DA maar na 3 dagen weer opengesprongen...was echt een gapende wonde toen en naaien kon natuurlijk geen 2e keer meer )


Ok dan ga ik dat even vragen bedankt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:54

Net nog even gegoogeld voor die vulketan...kan je ook de hele wond mee insmeren ! Mag enkel niet op '' verse '' wonden, wordt mee bedoelt dat het bloeden moet gestopt zijn...maar dat is bij jouw paardje wel het geval vermoed ik :j

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 21:40

Ja vandaag kwam er wel wat bloed uit. Ik baalde want het was al een aantal dagen dicht

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:18

Is niet zo dat ze het bedoelen hoor, bij mijn merrie destijds was het ook wel nog wat bloederig doordat die haakjes losgesprongen waren. Is enkel om aan te geven dat het niet 5 min na het ontstaan van de wond erop mag gesmeerd worden zeg maar....

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:21

Heb je al isobetadine geprobeerd? Wij gebruiken dat steeds bij open wondjes, komt meteen een korstje op :)

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 22:29

Snollygoster schreef:
Heb je al isobetadine geprobeerd? Wij gebruiken dat steeds bij open wondjes, komt meteen een korstje op :)


Nee wel gewone betadine in eerste instantie om het te ontsmetten

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 10:50

Heeft het paard antibiotica gehad?

Als die ontsteking terug blijft komen moet het misschien wat steviger aangepakt worden.

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:07

Dat heeft hij al gekregen toen ik hem kocht 1,5 mnd geleden omdat hij natuurlijk met die beenwonden zat. En het ziet er helemaal niet ontstoken uit

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:11

Is het een merrie? Anders dikke kans zelf wond openstoot tegen stal bij hengstig zijn.

BigOne
Berichten: 38322
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 12:12

Misschien dat de wond dieper zit en er ook sprake is van een fistel? Maak er eens een foto van, ben wel benieuwd hoe het er uit ziet. Een beetje bloed uit een opengesprongen korstje is volgens mij beter dan pus, dan is het onder de korst toch gedeeltelijk aan het helen.

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 13:36

Nee het is geen merrie hij is net 3 mnd hengst af.

Ik zal idd even een foto maken. Zn benen waren echt heel vreselijk zo zielig. En die zijn zo snel genezen. En dit wondje was helemaal niet zo groot , maar daar blijft hij maar aan klooien. Echt balen dat ik er niks omheen kan doen

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:16

Je woont op Gran Canaria daar groeit het beste geneesmiddel langs de weg !
Inwendig en uitwendig behandelen met Aloe vera , dus voeren en smeren en zoveel mogelijk droog laten worden aan de lucht . Ik zou hier zsm mee beginnen want het ligt binnen handbereik.
Succes !

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 14:25

paintedblack schreef:
Je woont op Gran Canaria daar groeit het beste geneesmiddel langs de weg !
Inwendig en uitwendig behandelen met Aloe vera , dus voeren en smeren en zoveel mogelijk droog laten worden aan de lucht . Ik zou hier zsm mee beginnen want het ligt binnen handbereik.
Succes !


Zou jij het er puur op doen dan?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:28

Ja, inderdaad...Aloe Vera :)*
De heup is zo één van die plaatsen waar de huid eigenlijk constant in beweging is...vandaar het moeilijke genezen.

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 14:37

Pandora2 schreef:
Ja, inderdaad...Aloe Vera :)*
De heup is zo één van die plaatsen waar de huid eigenlijk constant in beweging is...vandaar het moeilijke genezen.


Ja idd ik probeer hem ook rustig te houden al word het wel steeds lastiger. Ik zal zo even aloë vera plukken

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:48

Groene leem werkt ook goed. Alleen weet ik niet merr zeker of dat op een open wond kan maar dacht het wel.

Ellerhuisje
Berichten: 73
Geregistreerd: 05-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:54

Ik zweer bij groene leem. Ons paard had een winkelhaak van 15 bij 15 cm op haar been achter, puur vel, na een slippartij. Was gehecht door da maar na 8 dagen sprong de wond open, echt heel naar. Volgens de da mocht ik er niks opsmeren maar de handen jeukten. Een weekend heb ik de wond echt dicht geplamuurd met groene leem en klaar was het, genezing ging heel erg snel. Het litteken ziet er mooi uit, je moet goed kijken om het te zien. Soms moet je je gevoel volgen...

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:13

Is dat de PRE uit jouw profiel, abukir? Kan me voorstellen dat ie niet zo graag heel erg rustig is... ;) Heb er hier ook ééntje, is echt zo'n lamme goedzak, maar heeft ook weinig geduld }>
Maar zelfs als ze gewoon ademen, beweegt die huid daar heel lichtjes...kan je dus echt niks aan doen...

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 16:48

Pandora2 schreef:
Is dat de PRE uit jouw profiel, abukir? Kan me voorstellen dat ie niet zo graag heel erg rustig is... ;) Heb er hier ook ééntje, is echt zo'n lamme goedzak, maar heeft ook weinig geduld }>
Maar zelfs als ze gewoon ademen, beweegt die huid daar heel lichtjes...kan je dus echt niks aan doen...


Ja klopt t gaat over die pre Farallon uit mn profiel. Ik ben net geweest en t was al iets droger.
Maar heb maar weer beetje gelopen en getut, want hij mag iig niet draven van me

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 16:56

Ellerhuisje schreef:
Ik zweer bij groene leem. Ons paard had een winkelhaak van 15 bij 15 cm op haar been achter, puur vel, na een slippartij. Was gehecht door da maar na 8 dagen sprong de wond open, echt heel naar. Volgens de da mocht ik er niks opsmeren maar de handen jeukten. Een weekend heb ik de wond echt dicht geplamuurd met groene leem en klaar was het, genezing ging heel erg snel. Het litteken ziet er mooi uit, je moet goed kijken om het te zien. Soms moet je je gevoel volgen...


Ik vind groene leem erg fijn spul alleen op open wonden ben ik er niet zo n fan van. Ben al blij dat t nu weer wat dichter was hopelijk blijft lompie ervan af.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 18:49

Ja de gewone aloe vera deboel ik .Deze opensnijden in de lengte en die slijmerige pap er opsmeren en iedere dag schoonwassen met gewoon water en drogen in de zon. De rest van de plant zonder de stekels aanbieden als voer . Als hij het niet lust kun je het eventueel met wat stroop of iets zoets zoals fruit wat aantrekkelijker maken. Maar ik denk dat hij het wel zal eten. Ik hoop echt dat je het probeert want het kost niks en het is erg gezond zowel van binnenuit en als smeerseltje. Mss kun je een foto plaatsen tijdens het herstel ?

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 18:56

paintedblack schreef:
Ja de gewone aloe vera deboel ik .Deze opensnijden in de lengte en die slijmerige pap er opsmeren en iedere dag schoonwassen met gewoon water en drogen in de zon. De rest van de plant zonder de stekels aanbieden als voer . Als hij het niet lust kun je het eventueel met wat stroop of iets zoets zoals fruit wat aantrekkelijker maken. Maar ik denk dat hij het wel zal eten. Ik hoop echt dat je het probeert want het kost niks en het is erg gezond zowel van binnenuit en als smeerseltje. Mss kun je een foto plaatsen tijdens het herstel ?


Ok dan heb ik je goed begrepen ik heb het al geplukt . Dus morgen even kijken of hij t ook lust.

Ik had al een foto gemaakt zal zo even kijken of ik m kan plaatsen

Froukje_J

Berichten: 2213
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:17

Je had het over zink!!
Dit kan bij teveel gebruik ook avarechts werken(is ook zo bij mensen)
Ben erg benieuwd naar de wond volg je topic even!

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: open wond op heup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:29

Ik woon in Frankrijk en ook in de zomer smeer ik er mesistran op. En heb geen last van vliegen.
Verder gebruik ik ook vaak groene klei. Super fijn spul.