Ontwormpasta in drinkwater oplossen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:35

Pipo -> kom je het dinsdag a.s. even voordoen bij Morrie????

Ik doe het altijd door het eten, het is al een paar keer fout gegaan met de spuit en Morrie is berensterk........als ie nu zo'n spuit ziet liggen ergens, peert ie hem al.......

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:46

Barvrouwke schreef:
Mondje open doen, tong pakken en uit de mond doen, naar de buitenkant, en spuit erin.evt. met hulp van een 2e persoon.
en klaar ben je.


Zo doe ik het ook bij mijn paard. De spuit zo in de mondhoek steken lukt niet, maar als ik eerst haar tong pak, heeft ze niets meer te vertellen Lachen !

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 20:50

sannah"]
[quote="Barvrouwke schreef:
Mondje open doen, tong pakken en uit de mond doen, naar de buitenkant, en spuit erin.evt. met hulp van een 2e persoon.
en klaar ben je.


Zo doe ik het ook bij mijn paard. De spuit zo in de mondhoek steken lukt niet, maar als ik eerst haar tong pak, heeft ze niets meer te vertellen Lachen !
[/quote]

Zo doe ik het ook, bij alle paarden/pony's die we op stal hebben staan. Niet eerst halster omdoen, gewoon meteen tong vastpakken, naar buiten trekken en spuit zover mogelijk erin. Dit gaat goed, van klein gifkikker-welshje tot groot paard en Fries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 21:34

smurf schreef:
Ik doe het altijd door het eten, het is al een paar keer fout gegaan met de spuit en Morrie is berensterk........als ie nu zo'n spuit ziet liggen ergens, peert ie hem al.......


Goed, tijd om dat dus aan te gaan pakken.
Neem een oude wormspuit, spuit er tig keer water in en uit zodat alle pasta eruit is, en zuig 'm dan vol met cola.
Nachtje laten liggen met het dopje erop.
Volgende dag leegmaken en mee naar stal nemen, samen met een pot appelmoes, of als je paard dat lekkerder vindt dan desnoods honing (warm maken voor opzuigen, dan wordt het vloeibaar).
Spuit mee de stal in, lekker poetsen, en in ontspannen sfeer wat van het lekkers op je hand spuiten en aan je paard aanbieden.

Neusgaten wijd en geen interesse? Even volhouden, de mond het lekkers aan laten raken, maar verder niks. Hand afwassen, spuit weg, en verder met datgene dat je wilde gaan doen.

Volgende dag zelfde ritueel. Net zo lang tot hij door heeft dat er wat lekkers uit die spuit komt. En dan ga je het als beloning gebruiken na het werk. Gewoon lekker elke dag een spuitje appelmoes of een tuffie honing na het werk.

Wedden dat jouw paard binnen een maand niet bang meer is van de wormspuit?

Wel zorgen dat je na de echte spuit meteen wat lekkers voor 'm hebt, wat lekker sterk smaakt. Zoals bv een boterham met lekker dik honing of appelstroop. Dan is hij die vieze smaak zo weer kwijt, en vergeten.

Succes!

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 17:11

Waarom maken ze die dingen niet gewoon met een sterke vanillesmaak, daar doen de meeste paarden en moord voor Lachen

kuzzz_4_you
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:54

smurf schreef:

als ie nu zo'n spuit ziet liggen ergens, peert ie hem al.......



nou smurf een wonderpaard heb je dan als hij een spuit ziet liggen dat hij wegpeert Haha!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:02

je hebt toch ook zo'n bit speciaal voor pasta's? Misschien is dat wel een goed idee, dan weet je iig dat het op de goede manier in zijn maag komt Haha!

kuzzz_4_you
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 01:09

Sugarmiss schreef:
Waarom maken ze die dingen niet gewoon met een sterke vanillesmaak, daar doen de meeste paarden en moord voor Lachen



dat zeg je nu maar ik heb ze al gezien met kaneelsmaak dus misschien worden de heren deskundigen op een idee gebracht