Wie heeft ervaring met Pony/Paard met COPD

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bruma

Wie heeft ervaring met Pony/Paard met COPD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 15:48

Hallo Bokkers.
mijn verzorgmerrie Bolita heeft COPD. En ik weet niet wat ik nog met haar zou kunnen doen! wie heeft er tips over het verzorgen.
ze heeft het in combinatie met Atrose. ze is ook als geschoren maar wat kan ik doen dat ze zich nog beter gaat voelen! ze zweet nu al bij een klein beetje inspanning. ik zou graag willen weten wat jullie als medebokkers met zo een situatie doen!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wie heeft ervaring met Pony/Paard met COPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:43

VSW -> MD

jopaardjo

Re: Wie heeft ervaring met Pony/Paard met COPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:47

Ik zag in de titel COPD staan en klikte meteen.
Mijn verzorgpony had het ook.
Helaas had de eigenaar al heel snel besloten haar naar de slacht te doen omdat ze het niet zou verdienen om pijn te hebben. Ze heeft dus (bijna) geen last gehad van COPD, dat is wel weer fijn voor d'r.
Mijn verzorgpony heeft een tijd op ventipulmin gestaan en dat hielp wel erg goed!
Sterkte verder!

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 16:49

jopaardjo schreef:
Ik zag in de titel COPD staan en klikte meteen.
Mijn verzorgpony had het ook.
Helaas had de eigenaar al heel snel besloten haar naar de slacht te doen omdat ze het niet zou verdienen om pijn te hebben. Ze heeft dus (bijna) geen last gehad van COPD, dat is wel weer fijn voor d'r.
Mijn verzorgpony heeft een tijd op ventipulmin gestaan en dat hielp wel erg goed!
Sterkte verder!

inslapen/naar de slacht brengen is voor haar eigenaar nog geen optie. ik zal dat ventipulmin wel eens googelen en dan tegen haar eigenaar zeggen bedank alvast
:)

ermi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:05

Mijn verzorgpaard heeft ook copd, ooit in utrecht gestaan. Daar is verteld het paard goed te laten bewegen.zij krijg ventopulmin als ze benauwd is en om de dag slijmoplossers van het kruidvat.paar keer per jaar een injectie.
en als het erg is prednison maar dat is niet meer dan twee keer per jaar.ze loopt elke dag 1 of 2 keer in de les, ze is echt voorwaarts en houd van werken, ze is 22 jaar. Ze krijg nat hooi, dit maak ik nat en zet het klaar voor de hele week in platic zakken. Ze krijg nu droog hooi we hebben ander hooi uit duitsland daar zit ammper stof in super spul.en ze staat veel buiten of ga mee buitenrijden