zijn er homeopathische middelen voor Lyme?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

zijn er homeopathische middelen voor Lyme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 10:48

Mijn Paard heeft nu zo'n 2 jaar de ziekte van Lyma. Deze ziekt komt en gaat....soms merk ik een hele lange tijd niets en dan begint de ziekte weer "te sluipen".
Om heen lange verhaal kort te houden...zijn er homeopathische middelen om om deze "ziekte" te "onderdrukken" aangezien ik niet ieder keer 1 A 2 kiko antibiotica wil voeren.
Heeft hier iemand ervaring mee en kan mij iets aanraden?

chimello

Re: zijn er homeopathische middelen voor Lyme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:57

Wat jammer dat het nog steeds zo slecht gaat met hem :(
Ik hoop dat je veel reacties mag krijgen, ik heb er helaas geen antwoord op.

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 10:58

Ik kan niet zeggen dat het ZO slecht met hem gaat...hij is van september verleden jaar af van de antibiotica,heeft het heeeeel goed gedaan in de winter en in de zomer maar nu begint hij weer terug sloom te worden....jammer...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:01

Zijn er dingen die je nu niet meer met hem kan/mag doen? Heel eerlijk gezegd heb ik niet echt een idee wat het inhoudt.
Tis dat ik hem niet meer op z'n weitje zie staan met z'n maskertje. Vroeg me wel vaker af waar hij was!

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 11:10

Ik kan nog alles met hem doen hoor, alleen wordt alles slomer zoals het stappen de rest gaat nog prima...ik sta daar niet meer met Balou, maar ik sta nu op de houterstraat in gellik, bij de voetbalvelden, bij Nicole withofs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:13

Andrea_ schreef:
Mijn Paard heeft nu zo'n 2 jaar de ziekte van Lyma. Deze ziekt komt en gaat....soms merk ik een hele lange tijd niets en dan begint de ziekte weer "te sluipen".
Om heen lange verhaal kort te houden...zijn er homeopathische middelen om om deze "ziekte" te "onderdrukken" aangezien ik niet ieder keer 1 A 2 kiko antibiotica wil voeren.
Heeft hier iemand ervaring mee en kan mij iets aanraden?

Als homeopathie werkte dan heette het gewoon medicijn..

Caira
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:13

neem eens contact op met Den Hoek, zij kunnen je vast helpen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:15

Weet je zeker dat het de terugkerende lyme is, je zou eerst eens een volledig bloedonderzoek kunnen doen want er kunnen veel meer oorzaken zijn, zoals tekorten of wormen, dit zou ik iig altijd doen voordat je er antibiotica in doet. Lyme is een vervelende ziekte, zowel bij mensen als dieren en is vaak alleen onder controle te krijgen door idd langdurig antibiotica te geven. Dus eerst algeheel bloedonderzoek op van alles en dan zou je nog contact met een dierenarts die tevens homeopaat is op kunnen nemen.

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 11:23

Anoniem schreef:
Als homeopathie werkte dan heette het gewoon medicijn..

Op dit soort antwoorden en discussies zit ik niet te wachten, dus graag ergens anders je commentaar leveren...

bigone schreef:
Weet je zeker dat het de terugkerende lyme is, je zou eerst eens een volledig bloedonderzoek kunnen doen want er kunnen veel meer oorzaken zijn, zoals tekorten of wormen, dit zou ik iig altijd doen voordat je er antibiotica in doet. Lyme is een vervelende ziekte, zowel bij mensen als dieren en is vaak alleen onder controle te krijgen door idd langdurig antibiotica te geven. Dus eerst algeheel bloedonderzoek op van alles en dan zou je nog contact met een dierenarts die tevens homeopaat is op kunnen nemen.

Daarom dat ik dus homeoptahische middelen gebruiken wil...en GEEN antibiotica, hiervan heeft hij in die jaren zo'n 4 kilo van gehad...tijd voor iets anders dus...en tekorten lijkt me sterk, om dat hij bij zijn voer iedere dag viamimen krijgt, lijnzaadolie/appelazijn en om de 3 maanden wormkuur krijgt.....(maar je weet het nooit)...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:59

Misschien dat je de symptomen kunt bestrijden met Homeopathie?
Heb dat hier gehad met een chronisch bevangen paard die door de dierenartsen opgegeven was. Paard was met een paar maand weer de oude en was 5 jaar lang symptoom vrij. Maar echt een middel tegen Lyme is in de medische boeken over homeopathie niet beschreven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:15

Juist door al die antibiotica kan de darmflora helemaal naar z'n mallemoer zijn en neemt het paard de voedingsstoffen juist niet meer goed op, wat je er ook instopt, vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:20

Ik zou Francis hier op Bokt eens raadplegen, die weet er veel vanaf. Lijkt me stug dat homeopathie niet in ieder geval ondersteunend ingezet kan worden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:21

Ik neem aan dat je gewoon "meer natuurlijke middelen" bedoeld.
Ik zou meer kijken naar fytotherapie. (Kruidengeneeskunde)
Voor zover ik weet zijn er nog geen kruiden die bewezen genezen, maar er is wel geexpirimenteerd.

Uiteindelijk heb je het over een specifieke bacterie, die roei je niet makkelijk uit met planten.

Injecties met vitamine B heeft bij mijn merrie geholpen. Heeft je DA dat niet aanbevolen?

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:00

Er zijn wel degelijk homeopathische middelen tegen de ziekte van lyme. In de homeopathie zijn er diverse middelen, oa de nosodes. Dit zijn middelen die gemaakt zijn van ziekteproducten. Daarmee kun je een spiegel voorhouden, gericht op een ziekte.
Daarnaast werkt homeopathie op het symptoombeeld van het betreffende dier. Individueel op de uiting van het betreffende dier. De combi van beide werkt het meest effectief.

Het beste is om een gedegen (klassiek) homeopaat te raadplegen, die kan je een goed individueel advies geven. Pb me anders voor meer info.

Andrea_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 10:23

Bedankt nog allemaal voor jullie reacties, ondertussen heb ik een gediplomeerde homeopaat gevonden, bij mij in de buurt.
En ik heb opnieuw bloed afnemen bij balou om te zien of het wel de lyme weer is...