Ik heb een shetlander, alleen hijgt al als ik hem van de wei naar de padock brengt.. Hij doet dit al vanaf veulen, maar tog denk ik dat er iets mis is. Als ik ga rijden en hij is een kwartiertje aan het rijden gaat hij er ook bij.. soort knorren... Hij heeft wel conditie hij krijgt sowieso 3 x in de week beweging, en hij zweet nooit heel erg
Hij heeft ook een best dikke vacht, kan het ook daardoor komen?
azarlizz
Geplaatst: 05-09-13 17:14
Onze mini shetlander doer dit ook. Hij is een jaar of twee geleden nagekeken door de dierenarts. Bleek dat zijn luchtwegen voor de helft zijn ingezakt. Schijnt veel voor te komen bij de kleine pony's. Maargoed niet gezegd dat de jouwe hetzelfde heeft. Het beste advies is om hem te laten nakijken diir de dierenarts.
Het kan een hoop zijn helaas, Maar een dierenarts kan kijken of het erg is of niet.
Ik denk dat het hem niet zit in de conditie, Of ALS het astma zou zijn, dat die dan niet heel erg is. Maar hier moet je niet van uit gaan.
Gewoon even dierenarts bellen voor advies.
polly76
Geplaatst: 05-11-13 19:10
ons kleine shet doet het ook. ....heeft een vergroeide neusgang? ? hij mag dus niet meer gebruikt worden als rijpony dordat er dan te weinig zuurstof naar de hersenen gaat en hij er bij neer kan vallen. ....dus laat er indd even da bij komen.