Equi protecta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:05

Wie heeft er al ervaring met deze nieuwe producten? Ik overweeg de lotion en de zalf aan te schaffen voor mijn excemer, maar wil graag wat gebruiks ervaringen lezen. Gezien het nog een vrij nieuw product is kan ik ze nog niet echt vinden.
http://www.boutiquehippique.nl/brands/equi-protecta/

Olikea

Re: Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:11

Een paard bij mij op stal wordt hier mee behandeld, met goede resultaten volgens mij.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:22

In geval van eczeem is het in ieder geval aan te raden om zowel de zalf als de lotion te gebruiken, eventueel de shampoo, die heeft echt een heel fijne zachte werking heb ik ervaren. :-)

Verder helpen de spullen natuurlijk voor meer dan alleen eczeem, maar voor zulke gevallen is het zeker heel geschikt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:10

Ik heb vandaag de paarden lotion aangeschaft! Vanavond begin ik met de behandeling, ook heb ik een deken besteld. Mijn ervaringen kan ik dus hopelijk snel delen!

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:29

De producten werken heel goed. Ik heb het geluk gehad ze te mogen testen en hier staan meerdere eczeem/ jeukpaarden. De dazen- en knuttendruk is hier extreem en ik heb alle paarden zonder noemenswaardige problemen zonder deken door de zomer kunnen helpen. Natuurlijk helpt een deken tegen de insekten, maar voor de jeuk had ik hem niet nodig. En natuurlijk zijn de producten niet zaligmakend, maar het scheelt niet veel. Het gebruik van de lotion icm de wondzalf is 90 % van de bestrijding van de jeuk. Wel is het heel erg belangrijk ze dagelijks te gebruiken. Sla je over , vermindert de werking ervan.
In het begin misschien een paar dagen 2x daags gebruiken. Na een paar dagen volstaat 1x daags. Hier kan ik inmiddels zelfs dagen overslaan. ( Na 2 maanden dagelijks gebruik).

Nu ben ik niet iemand die veel smeert, maar deze zalf en lotion hebben de zomer van meerdere paarden hier veraangenaamd. Zodanig dat ik besloten heb dealer van de producten ( het assortiment is veel uitgebreider) te worden. Dus zijn er specifieke vragen.....

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 15:08

He leuk, een mededealer :-) de link van ladymadonna in haar openingspost is naar mijn site.
fijn te horen dat jij er ook zo positief over bent!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:51

Grappig, allemaal dealers in het topic.
Hier dus nog een dealer hihi.
Ook ik ben zelf na een test periode zeer te spreken over de artikelen van Equi Protecta.

Ik ben zelf de eerste tester geweest van de Bio Stable. Ook hierover niets meer dan lof!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:09

Hoe zou het inmiddels met de jeuk van dakota van balou-k gaan?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:12

Hallo, Dakota gaat goed! Heeft ook een deken op maar vanavond afgedaan want hij zweette er heel erg onder en morgen word het nog warmer.. Ook breken de manen af door de deken.. Lastig! Maar jeuk heb ik niet meer gezien, of dat door de deken komt of door het spul? Morgen zal ik het weten!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 23:26

Ha ha....neem van mij aan dat het komt door dat "spul"...die lotion is super.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:47

Dan is het dus niet erg als z'n deken even af is voor de warmte.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:47

Dan is het dus niet erg als z'n deken even af is voor de warmte.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:10

Er lopen hier 2 paarden, die zich geheel tot bloedens aan toe openschuurden vanwege de jeuk. Dit ondanks een deken. Nu na gebruik van Equi Producta lotion en wondzalf, kon ik de zomer door zonder deken. Een sporadische schuurwond, korte manen- en staartharen omdat ikzelf niet meer smeerde of de lotion gebruikte. Ik ben aangenaam verrast! En inmiddels een aantal medegebruikers ook

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:14

Ik heb het gister ontvangen, dus ik ven benieuwd. Hoe vaak gebruiken jullie wat? Heb de zalf, de lotion en de shampoo.
Het ruikt trouwens heerlijk!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:19

Het ruikt inderdaad lekker. Ik heb de pot zalf alleen nog steeds hier staan (voor mezelf) ipv op stal. :+ Maar op stal heb ik 'm niet direct nodig. Die van mij heeft gelukkig geen eczeem. Dus ik gebruik 'm nog maar even voor mezelf voorlopig denk ik :D

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:21

Ik heb hier de odor controle. Geweldig spul, alle luchtjes van de dieren uit huis!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:37

Ceriadwen schreef:
Ik heb hier de odor controle. Geweldig spul, alle luchtjes van de dieren uit huis!

Huh...odor control?
Die zag ik er niet bij staan op www.equiprotecta.nl
Maar komt wel van de zelfde makers.... www.ecoprotecta.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:43

Ben jij niet de maker van equiprotecta Papagroom?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 23:03

Mindim schreef:
Ben jij niet de maker van equiprotecta Papagroom?

Dat is teveel eer Mindim.
Deze producten maken we met een heel team mensen,maar idd ik ben deels verantwoordelijk voor deze producten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:58

jammer dat er zoveel dealers in dit topic zitten, zou weleens meer ervaringen willen lezen van 'gewone' gebruikers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:01

opisop_shop schreef:
jammer dat er zoveel dealers in dit topic zitten, zou weleens meer ervaringen willen lezen van 'gewone' gebruikers.

Ik snap je reactie, maar als ik voor me zelf spreek, heb ik eerst diverse producten prive gebruikt voordat ik dealer werd. Ik weet niet hoe dat zit met de andere dealers.

gaellehtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:31

Ik ben ook dealer. Dat was al duidelijk. Ik ben geen smeerder, geen gebruiker van allerlei produkten. Er kwam een vraag of mensen Bio-Stable wilden uitproberen. Heb me opgegeven en werd fan. Kreeg daarop wondzalf toegestuurd. Werkte wel, maar ik had een probleem met een paard. Papagroom is samen met zijn collegea komen kijken en heeft een wondzalf speciaal voor mij ontwikkeld. (De wondzalf nu te bestellen). Hier gebeurde het onverwachte....huidafwijking herstelde. Toen kwam ook de lotion. Heb hier 8 schurende en/of eczeempaarden staan. Iedere zomer een drama. Lotion geprobeerd. 'Het zal wel' Nou het was. Niet zaligmakend, maar de paarden hebben op een incidentele wond en het verlies van wat manen en staart, de zomer overleefd. Zonder deken! En dan te beseffen dat de insektendruk hier echt MEGA is. ECHT MEGA! Toen de paardendeodorant. Natuurlijk is het symptoom bestrijdend, maar ik heb hier een paard dat gedurene het zomerseizoen niet meer naar buiten kan vanwege de insekten. Met een deken op had ze nog wel geringe last, maar ze kon de wei op, we konden blijven rijden, ze was zoooo blij..... en ik ook. Nu zijn er nog veel meer producten die ik wel probeer te verkopen, maar die ik nooit zal gebruiken. Producten voor o.a. de hoeven. Heb iemand een blikje hoevenolie meegegeven. Ze had een pony met hele erge brokkelhoeven. Ze is er erg blij mee. Haar smid ook. Ik heb vertrouwen in alle producten van deze lijn, omdat ik vertrouwen heb in: en mijn eigen resultaten en in de mensen achter deze produkten. Zij zijn erg realistisch, zij verkopen geen sprookjes.......

Een zaligmakend product bestaat in mijn ogen niet, maar deze verzorgingslijn is een hele goede stap in de richting. Paard-, millieu- en portemonaievriendelijk

Inmiddels een creme in ontwikkeling speciaal voor paarden met mok door o.a. schimmel. Niets schoonmaken, behalve de korstjes er voorzichtig af proberen te wrijven, alleen opbrengen. Na 2 tot 4 dagen vallen de korstjes er van af en daaronder gave huid. Wel iedere dag opbrengen, anders gaat het effect verloren en ben je gewoon veel langer bezig.

Nog meer vragen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 16:15

opisop_shop schreef:

Tja, ik ben net begonnen, dus je moet nog ff wachten ;)
Moest wel lachen, mij is verteld dat je het overal voor kunt gebruiken... Nu had ze wat uitslag bij de singel, en een flinke muggenbult op d'r kont. ook heeft ze een drukplek...(ja, ik heb een kneusje ;) ) dus ook maar gelijk de zalf erop, kan ik uitgebreid testen ;)

De lotion vind ik super fijn omdat hij niet verneveld, waardoor de helft in de manen blijft hangen. Je kan echt lekker er tussen spuiten en vervolgens in masseren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:12

ben benieuwd naar je ervaringen lady.

Ik begreep al dat jullie het zelf eerst hebben gebruikt en erg tevreden waren, dames.
Maar 'echte gewone' gebruikerservaringen klinken toch wat vertrouwder.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 17:19

Naast dealer ben ik zelf ook gebruiker :-) Heb geen eczeempaard, maar ben wel erg te spreken over o.a. de shampoo en de zalf, want die gebruik ik zelf (met veel plezier).

Hopelijk melden er snel nog meer gebruikers, dat zou inderdaad voor jullie ook fijn zijn. Maar ik verkoop geen spullen waar ik niet achter sta, dat mag duidelijk zijn. :-)