Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wij houden onze paarden dan ook op een gedeelte tegels en zand. Rijden buiten en in de wei. Stappen over de weg en draven en galopperen in de berm. Het zijn sterke en harde hoeven zonder scheuren e.d.
Maar het woordje 'alleen' ontbrak. Lanphis schreef:Mocht ik straks meer met haar aan de wandel gaan en eventueel een startkaart aan ga vragen wil ik haar wel graag op ijzers hebben staan.
Samblabla schreef:Ik laat de hoeven alleen bekappen omdat ik recreatief rijdt en haar hoeven niet onnodig kapot wil maken en ze ze niet nodig heeft en daarbij ik rij vaak op asfalt zie toch vaak dat paarden met ijzers uitglijden. Het kost me om de 8 weken 25 euro.
PowerReiner schreef:Samblabla schreef:Ik laat de hoeven alleen bekappen omdat ik recreatief rijdt en haar hoeven niet onnodig kapot wil maken en ze ze niet nodig heeft en daarbij ik rij vaak op asfalt zie toch vaak dat paarden met ijzers uitglijden. Het kost me om de 8 weken 25 euro.
Juist als je vaak op asfalt rijdt zou je toch eerder aan de ijzers moeten?
Harde ondergronden zorgen ervoor dat ze hoeven snellen slijten dan groeien.
maar dit terzijde.