De mensen waar ze vandaan komt hebben een sportpaarden stal en wilden niet de kosten eraan maken in de hoop dat het veulen ooit goed wordt,en inslapen was en is ze te goed voor, dus hebben wij haar overgenomen.
Het merrieveulentje is rond de 3 maanden oud, morgen krijgen we de precieze geboortedatum en afstamming. ( ik vind deze leeftijd afspenen te vroeg, maar weg ging ze sowieso, mijn veulen loopt nog bij de moeder en is 5 maanden

Eigenlijk wilden we haar morgen gaan halen maar dan is het echt te warm dus daarom maar impulsief vanavond gegaan.
Het stond niet in de planning een veulen met een aandoening te halen, we wilden vooral een opfokvriendinnetje voor ons veulen hebben en kwamen zo haar tegen.
En tja...verklaar me voor gek, maar ik kon ze niet laten staan.
Maar nu het probleem, ze 'knort' bij elke ademhaling, dit al vanaf de geboorte.
De dierenarts is er bijgeweest en die zegt dat een endoscopie pas over op zijn vroegst 2 maanden kan, hier wilden hun dus niet op wachten plus de kosten eraan maken en daarom moest ze zsm weg.
Ivm de moeder die terug op wedstrijden ging moeten.
Volgens hun doet ze alles en lijkt ze er geen last van te hebben.
Ik zelf vind het geknor 'eng' klinken maar dat is misschien omdat ik het niet gewoon ben.
We willen haar vooral een kans geven en laten uitzoeken wat het is.
Zal proberen morgen eens een filmpje te maken ervan, zodat het geluid hoorbaar is.
Nu gaan we sowieso morgen onze dierenarts laten komen en wanneer ze groot genoeg is een endoscopie laten doen, maar ben vooral benieuwd of er nog mensen zijn die dit al eens hebben meegemaakt.