M'n paard heeft al 2 jaar lang last van singelbulten, hier zijn we al 2 jaar lang heel erg mee aan het tobben.
Er zijn aan allebei de kanten bij de singel een bindweefsel op komen zetten.
Op een geven moment gingen de bulten hele tijd open tijdens het rijden

Het ging weer een paar weekjes goed en in september is het weer helemaal mis gegaan.
M'n paard heeft meegelopen met prinsjesdag en daar zijn de bulten helemaal kapot gereden.
Toen m'n paard terugkwam hebben we meteen de da erbij gehaald, we moesten toen weer gaan koelen en zalven en ik kon uiteraard niet rijden.
In Januari was er nog niet echt een verbetering dus hebben we besloten haar te laten opereren, de singelbulten weg te laten halen.
Er kwam heel veel bindweefsel en zooi uit. Het is nu veel rustiger en de rechterbult is helemaal weg, maar de linkerbult zit er nog een heel klein bultje. Vanaf Maart tot heden ben ik haar aan het longeren, ze heeft energie te veel en toch wil ik haar conditie op pijl houden. De Bulten gaan er steeds beter uitzien, dus 2 weekjes geleden heb ik er weer een zadel op gegooid en ben ik een kleine 20 minuutjes alleen maar gestapt. De eerste dag ging het goed, de bult was wel iets dik maar heb het gelijk gekoeld. De volgende dag weer kleine 20 minuutjes en je raad het al, er was een stuk van de bult weer open

M'n paard kan echt niet der energie kwijt en is zichzelf aan het vervelen. Ze staat 24/7 buiten met andere paarden.
Wie heeft de oplossing voor ons??
[u]Of eventueel een andere oplossing om uit te proberen?]
Heeft ook iemand de oplossing voor hoe ik er voor kan zorgen dat m'n paard zich minder gaat vervelen??[/u
Ik hoor graag reacties van jullie!!!