De eerste dag zijn stal uit op weg naar de kliniek steigerde hij behoorlijk en wou de trailer niet op - neem t hem eens kwalijk? Op de kliniek was hij ook vrij stout. We mochten een maand stappen: JIPPIE!!!!!
dacht ik.....
Vijf dagen later werd ik een beetje moedeloos van al het gesteiger en geschrik en gespring. Na een week mocht hij aan de molen en sinds dien gaat het veel beter! Na een goede ruzie steigert hij ook niet meer. Alleen gaat hij nu nog met regelmaar ineens keihard in de achteruit! Zaterdag belde een vriendin dat hij zo de spuitplaats was uitgeraced - gevolg: wondje op kogel - en gister een andere vriendin met hetzelfde verhaal, alleen vlogen nu de ijzers door de lucht omdat hij met zijn achterhoeven op de drempel bleef hangen. Het is echt een béétje een draakje aan het worden, zo van
Uit het niets ineens kedeng! Stout en dan weer onschuldig doen. Vanochtend heeft de smid de ijzers er weer onder getikt en heb ik voor die tijd nog vier keer geoefend: spuitplaats in, omdraaien en er weer uit en meneer deed helemaal niets!
Nog anderhalve week en dan weer naar de kliniek. Ik hoop dat hij normaal doet met laden en ik hoop helemaal dat hij daarna weer mag draven aan de longe! Hij is eigenlijk superbraaf, ik mag er ook op stappen en dan schrikt hij wel een keer maar dan gaat hij niet uit zijn dak ofzo. Maar hij kan z'n ei niet kwijt dus wordt gewoon een beejte tegendraads af en toe. Kan ik m niet kwalijk nemen, maar toch.
Hoe hebben jullie de revalidatie ervaren?
wat een draakje blijkt mijn 6-jarige ruin te zijn; eerst duurde het zo;n 2 weken voordat hij mij weer veilig op liet stappen, ben de hele bak doorgeweest met m'. Na de 1e keer (toen ging het heel goed) lag ik er de 2e keer naast na een rodeoshow.....op 'n westernzadel blijf je weliswaar langer zitten maar uiteindelijk val je er toch af
we zijn nu alweer een tijdje op weg en ik moet zeggen dat het sinds twee weken eigenlijk heel goed gaat. Alleen heb ik nu weer de pech dat de pees weer wat opgezet is geraakt en dus WEER een week boxrust, daarna weer 10 minuutjes stappen etc. gewoon van voor-af-aan beginnen
ik baal echt enorm, en vooral sneu voor mijn paard natuurlijk maar ik zie nu alweer tegen die 1e keer op dat ik er weer op moet. In het begin heb ik na die valpartijen ook Sedelin gegeven maar dat is toch ook niks; zo'n gedrogueerd paard dat zwabberend door de bak loopt, heb je zelf en 't paard ook helemaal niks aan. Het blijft getob, maar uiteindelijk komt het weer goed en daar hou ik me maar aan vast; ik hoor regelmatig van dit soort verhalen, revalideren kost nou eenmaal tijd en trek er maar rustig een half jaar of jaar voor uit al met al. Sterkte
. de liefste paardjes veranderen in duiveltjes