miekie10 schreef:Heel weg bedankt allemaal. Ze staat nu op reepje gras, maar ik ga morgen direct zand bestellen en dan maar met prikpaaltjes stukje afzetten. Asperines had ik nog niet aan gedacht, ze krijgt nu 2 x 4 ml quadrisol.
Het is echt een tragisch gezicht. Ik hoop ook dat de hoefsmid nog iets kan doen.
Nogmaals bedankt en fijne zondag.
Krijgt ze alleen quadrisol ? Geen metacam of buut ? Die laatste twee zijn naast (beter) pijnstillend ook ontstekingsremmend. Wilg is natuurlijke aspirine. Ik zou niet zo aspirine geven voor mensen. Je kan dan beter ascal geven, bij de apotheek gewoon te koop. Het wordt tegenwoordig onder de stofnaam verkocht, maar de meesten kennen ascal nog wel.
En idd, van het gras af en er rekening mee houden dat ze waarschijnlijk ruim een jaar ook beter helemaal niet op het gras kan, en daarna beperkt, zowel in uren als in hoeveelheid (bv door graasmasker in combi met strookbegrazing).
Wat iemand hier boven al zei, zorg dat ze de ruimte heeft om zelf te bewegen, maar dwing haar niet om te lopen. Behalve dat dat heel pijnlijk kan zijn, kan je daardoor ook dingen in de hoef stuk maken die door de ontsteking daar nu gevoelig voor zijn.
Heel veel sterkte!