Het afgelopen jaar begint hij wat kwaaltjes te krijgen. Ten eerste hoest hij af en toe, vooral na een sprintje in de wei. Dit is dus de ene keer wel 4 a5 keer achter elkaar bijna elke dag en soms is het 3 weken weg en speelt en dolt hij zonder ook maar een kuchje te geven. Ik heb hem van de lente op stal gehad en van het stof ging hij niet hoesten.
Hier maak ik mij (nog )niet zoveel zorgen om. Het tweede wat hij heeft is onregelmatig lopen. Hij is af en toe stijf in de achterbenen en een half jaar terug zakte hij met rijden af en toe door zijn linkervoorbeen. Vorige week tijdens een buitenrit zakte hij tot 3 keer toe door zijn rechtervoorbeen in een rustige stap. (hij sjokte wel dus kan ook luiheid zijn

Vandaag vond ik zijn gewrichten er wat dik uitzien maar met een enorme vacht kan je je daarin vergissen (onderkant benen ook nat, dus nogal verschil in haardikte

Ik wilde toen aan zijn voorknie voelen, kreeg ik een hap, dit doet hij nooit! hij trok ook zijn been weg.

Bij zijn sprongewrichten mocht ik niet komen (wegdraaien) Toen wilde ik hem een stukje laten rennen door de wei maar toen kreeg ik een achterbeen naar mijn gezicht...
Ik vorige week besloten om hem volgend jaar als hij uit zijn vacht is hem helemaal na te laten kijken door zowel de DA en als het moet in de kliniek (rontgen e.d)
Ik ben bang dat hij misschien artrose oid heeft. Hij staat nu op de wei en er wordt niks mee gedaan. Ik wil hem volgend jaar weer gaan mennen en wil dus eerst een onderzoek. Ik ben van plan het komende half jaar een soort logboek bij te gaan houden over wat hij allemaal heeft (voor de DA en om te kijken of het verslechterd en welk been etc.)
Vinden jullie dit een goede aanpak, of zou ik er verstandiger aan doen om nu al de DA in te schakelen?
Grote kans dat ie morgen weer niks mankeert en weer rent en bokt door de wei....
Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde zo duidelijk mogelijk zijn om jullie een goed beeld te geven, alvast bedankt