Eigenlijk kan ik na wat googlen nogsteeds mijn antwoord niet vinden.
De boer (vader van eigenaresse van mijn verzorgpaard) waar mijn verzorgpaard staat, fokt met schapen.
Inmiddels zijn de lammetjes al gewent aan het buiten staan, en staan ze met mijn verzorgpaard op het land.
Toen ik hem vanmiddag uit het land haalde zag ik dat een van de lammetjes allemaal plekken, bulten, bloed bij zijn bekkie had.
Ik heb het doorgegeven aan de boer, en die vertelde dat hij dit wist. Het was hopen dat het snel over was had de vee arts gezegd. Hij hoopte dat het lammetje niet alle schapen zou aansteken.
Toen ik verder liep, en de boer weg was, begon ik mij af te vragen of mijn ventje ook Bekschurft kan krijgen..
Zodra je het intikt op Google, krijg je ze eigenlijk alleen met lammeren/schapen, en geiten te zien..
Aangezien ze de hele dag op hetzelfde land staan, en dus van hetzelfde gras eten, vraag ik mij af of mijn verzorg paard dit kan krijgen..
In principe komen de schapen/lammeren niet bij hem in de buurt. Hij is namelijk heeeeel eng
, maar hoe besmettelijk is het?Als toevallig dat ene lammetje op een plek wat gras heeft gegeten, en vervolgens eet mijn paard daar ook, hoe groot is dan de kans dat hij het ook krijgt?
Of komt dit niet voor bij paarden?
Nogmaals, op google had ik niet veel resultaat, of ik zoek gewoon verkeerd...
Wie kan mij wijzer maken?
)