Mijn pony Lady(4) verhaard extreem deze tijd van het jaar. Op sommige plekken van haar hoofd & lichaam heeft ze bijv alleen nog de huid over. Vanmiddag keek ik even naar haar hoofdje, en daar zat al een kale plek, maar dit keer zaten er ook rare dingetjes op de huid. Het leken op eitjes van een vlieg of iets, ik weet het niet precies. Het zag er reflecterend uit met oranje en allemaal felle kleurtjes. Ik denk dat dit van een steekvlieg kwam, of van een andere soort vlieg. Daarna heb ik meteen bij alle paarden gekeken en mijn andere pony Beauty (20) heeft ook een paar kale plekken. Vorig jaar was zij diegene die zo onwijs verhaarde, maar dit jaar valt het erg mee. We poetsen vrijwel elke dag en ze krijgen echt genoeg beweging, aangezien het vakantie is(soms als ik school heb gaat het moeilijker, vanwege veel huiswerk e.d.) Verder heb ik ook de vliegen-netjes voor hun ogen weer uit de kast gepakt gisteren, omdat ik zag dat ze alweer vol zaten. Ze vinden het ook heerlijk om aan alles wat ze zien te krabben, hier kan het ook mee te maken hebben(dat weet ik eigenlijk wel bijna zeker).
SmokingGirl
Geplaatst: 03-05-13 20:54
Mijn pony verhaarde ook heel erg, zag er niet uit Ik gaf hem wel lijnzaad, dat helpt het verharen en de vacht gaat er ook van glanzen :3
Wild_Horses9
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-13 20:56
SmokingGirl schreef:
Mijn pony verhaarde ook heel erg, zag er niet uit Ik gaf hem wel lijnzaad, dat helpt het verharen en de vacht gaat er ook van glanzen :3
Dat heb ik ook nog wel liggen denk ik, zal het eventjes zoeken. Nog niet aan gedacht.