Sinds een week is dit nog fel verergerd. Ze wordt nu overal kaal, enkel bovenop haar achterhand precies nog niet. Er is inmiddels ook een tweede dierenarts gekomen die helaas ook exact hetzelfde zei als de eerste: afwachten hoe dit uitdraait. Een soort alopecia dus, maar in dit geval blijven manen en staart wél onaangetast. Verder is er ook geen periode van ziekte of stress geweest die dit kan verklaren. Ze is 18 en heeft altijd wel al een iets slechtere weerstand gehad, dus daar moet ik het voorlopig aan wijten.
Heeft er iemand hier ervaring mee, met het kaal worden van zijn paard zonder duidelijke oorzaak dan? Kan ik *iets* doen (behalve biotine bijgeven)? Wat als het plots weer kouder wordt, wat als het hevig gaat regenen, wat als de zon fel schijnt? Mijn paarden staan altijd buiten en komen nauwelijks in hun schuilstal. Zij kan ook niet op stal door haar artrose.
Dit is hoe het eruit ziet:

Moet wel zeggen dat het op de foto's nog lijkt mee te vallen, in werkelijkheid ziet het er wel degelijk nog wat extremer uit. Binnenkant benen vertoont ook heel wat kale plekken, idem voor hoofd en hals. Op de binnenkant van haar achterbenen zijn er echter wél wondjes en korstjes bij op sommige kale plekken.
Ze heeft ook niet echt jeuk, het borstelen doet haar wel meer deugd dan anders maar als je ziet wat er dagelijks afkomt aan plukken vacht lijkt dat mij heel normaal. Mijn twee pony's staan altijd bij haar, zij krijgen niets en ruiven gewoon normaal zonder kale plekken dus het is alleszins niets wat overgedragen kan worden.
Het ziet eruit zoals de geiten hier verhaarde .. met veel kale/kalere plekken en daarna pas de zomervacht. Ik denk dat je niet veel kan doen als afwachten, nog een derde DA erbij laten komen schiet denk niks op. Eventueel eens goed wassen met onschuldig spul. Ze heeft er voorlopig iig niet veel last van dat is fijn, alleen vervelend met felle zon. Is een dunne deken een optie?