Balou is in de winter aardig aangekomen, ze heeft een best wel rond buikje, ze heeft dan wel aan elke kant 3 cm vacht zitten , maar volgens mij is ze wel wat te dik.
Het is niet echt een mogelijkheid om haar op een stukje te zetten met weinig gras want bij ons is overal gras.. Ik krijg mijn opa helaas niet zover om een bak/paddock te maken,
hij wil gewoon weer inzaaien helaas.. Dus ze kan weer zo veel gras eten als ze wil, en dat wil ik er dan wel weer af krijgen
Heeft iemand tips?
Ik wandel bijna elke dag wel als het mooi weer is, en dan rennen we ook erg veel. Balou draaft bijna de hele weg, dus daar krijgt ze wel een goede conditie van en de spekjes worden wel een beetje verminderd. Maar is dit genoeg? Wat kan ik nog meer doen om haar buikje mooi in vorm te houden?
Ze is nu bijna 1, voor de groeispurt heeft ze natuurlijk ook wel wat extra vet nodig maar ik wil gewoon niet dat ik in de zomer een rond tonnetje shetlander in de wei heb staan ofzo
echt met een jaarling aan de gang gaan (veel beweging geven bijv. d.m.v. longeren) is namelijk niet goed voor zo'n jonge pony.