koliek

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rorox

Berichten: 6
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: hoogvliet

koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 20:09

mijn lievelings pony heeft koliek en ik weet niet wat ik er over moet denken ;(

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:11

wat is er precies aan de hand? Is er al een DA geweest?
In ieder geval veel succes voor jou en de pony!

Amado7

Berichten: 10751
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:13

sterkte! Hopen dat het goed komt!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:15

wat voor koliek, hoe erg?
mijn paardje heeft 2,5 week geleden een paar dagen op utrecht gestaan met verstoppingkoliek wat er niet uit wilde, gelukkig is alles na heel wat litertjes parafine weer goed gekomen.

kathy9814
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:36

barbar schreef:
wat voor koliek, hoe erg?
mijn paardje heeft 2,5 week geleden een paar dagen op utrecht gestaan met verstoppingkoliek wat er niet uit wilde, gelukkig is alles na heel wat litertjes parafine weer goed gekomen.


Wij hadden net een paard gekocht en kreeg verschrikkelijke verstoppingkolkiek, niks hielp meer en moesten een spuitje geven :( ze lag dood in de stal met een zeil zodat de kinderen van de manege niks konden Zien na 1 dag werd ze opgehaald ze lag aan de weg . Echt verschrikkelijk als je een dood paard op de heftruck weg moet zien rijden als je er zelf naast staat

kathy9814
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:37

rorox schreef:
mijn lievelings pony heeft koliek en ik weet niet wat ik er over moet denken ;(


Als je er zelf bij bent veel lopen / beweging

paardenrust
Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:38

Jeetje, Kathy: wat een heftig verhaall!

Rorox: sterkte! ik hoop voor je dat alles weer in orde komt!

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:44

kathy9814 schreef:
barbar schreef:
wat voor koliek, hoe erg?
mijn paardje heeft 2,5 week geleden een paar dagen op utrecht gestaan met verstoppingkoliek wat er niet uit wilde, gelukkig is alles na heel wat litertjes parafine weer goed gekomen.


Wij hadden net een paard gekocht en kreeg verschrikkelijke verstoppingkolkiek, niks hielp meer en moesten een spuitje geven :( ze lag dood in de stal met een zeil zodat de kinderen van de manege niks konden Zien na 1 dag werd ze opgehaald ze lag aan de weg . Echt verschrikkelijk als je een dood paard op de heftruck weg moet zien rijden als je er zelf naast staat

als ik niet de beslissing had gemaakt om hem naar utrecht te brengen had lester er ook niet meer geweest.

kathy9814
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:00

@barbar De DA was er wel maar te laat.
@paardenrust ja zeker heftig

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:11

verschrikkelijk is dat, moet er niet aan denken als het bij mij te laat was geweest, iig nog sterkte en hopen dat je dat beeld van het wegslepen van dat dode paard maar snel kwijtraakt (vreselijk gezicht).
hier is de DA eerst ook 2 keer geweest, de eerste keer reageerde hij goed op pijnstillers en darmontspanners, de tweede keer helemaal niet meer, toen heeft de DA geprobeert te intuberen maar lester kneep met de spier tussen zijn slokdarm en zijn maar de slang dicht.
op utrecht hebben ze het eerst ook zonder ontspanningmiddel geprobeert zonder resultaat en hebben hem toen toch maar iets gegeven om te ontspannen waarna het wel ging, de volgende hebben ze het nog een keer moeten doen omdat de mest niet los kwam.
TS, weet je al wat meer?

rorox

Berichten: 6
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:25

Iolanthe schreef:
wat is er precies aan de hand? Is er al een DA geweest?
In ieder geval veel succes voor jou en de pony!

dankje ze heeft ontstoppings nog wat

rorox

Berichten: 6
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:26

kathy9814 schreef:
barbar schreef:
wat voor koliek, hoe erg?
mijn paardje heeft 2,5 week geleden een paar dagen op utrecht gestaan met verstoppingkoliek wat er niet uit wilde, gelukkig is alles na heel wat litertjes parafine weer goed gekomen.


Wij hadden net een paard gekocht en kreeg verschrikkelijke verstoppingkolkiek, niks hielp meer en moesten een spuitje geven :( ze lag dood in de stal met een zeil zodat de kinderen van de manege niks konden Zien na 1 dag werd ze opgehaald ze lag aan de weg . Echt verschrikkelijk als je een dood paard op de heftruck weg moet zien rijden als je er zelf naast staat

wat erg zeg echt heftig

rorox

Berichten: 6
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:27

barbar schreef:
verschrikkelijk is dat, moet er niet aan denken als het bij mij te laat was geweest, iig nog sterkte en hopen dat je dat beeld van het wegslepen van dat dode paard maar snel kwijtraakt (vreselijk gezicht).
hier is de DA eerst ook 2 keer geweest, de eerste keer reageerde hij goed op pijnstillers en darmontspanners, de tweede keer helemaal niet meer, toen heeft de DA geprobeert te intuberen maar lester kneep met de spier tussen zijn slokdarm en zijn maar de slang dicht.
op utrecht hebben ze het eerst ook zonder ontspanningmiddel geprobeert zonder resultaat en hebben hem toen toch maar iets gegeven om te ontspannen waarna het wel ging, de volgende hebben ze het nog een keer moeten doen omdat de mest niet los kwam.
TS, weet je al wat meer?

ik ga morgen weer naar haar toe

rorox

Berichten: 6
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: hoogvliet

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 21:28

het gaat al weer wat beter ze is heel erg moe dus we gingen longeeren in stap en ze heeft uit haar zelf ge draaft dus

kathy9814
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-04-13

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:51

@rorox gelukkig maar ;)

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:54

heeft ze alweer gemest?

Mars

Berichten: 33328
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:47

[FJ] >> [MD]