shaneen schreef:Ja dit is normaal, maar vind jij het fair om je merrie nu nog een probleem af te leren ze moet nog 4 mnd dat veulen kan ook best in de weg zitten, ik zou het rijden wat afbouwen, bewegen is super hoor, is alleen maar beter voor de bevalling maar om haar nou nog helemaal volop in het zweet te rijden?!?! Denk dat ze haar energie wel beter kan gebruiken, sterkte !!
Zware training krijg mijn paardje helemaal niet. dat wil ik als eerste zeggen. Ze wordt om de dag gereden en nog maar 45 min. dus vaker dan 4 a 5 keer per week hoeft ze niet. Het "afleren" is al langer bezig en je moet dan wel doorgaan anders vind ik (en zij ook dat weet ik zeker) dat zij gaat denken dat ze gewonnen heeft. Ze is erg slim. Training blijft training ook al ben je zwanger. Je moet er alleen wel rekening mee houden. Veel loswerken en veel stapoefeningen doen. Daar zijn we mee bezig. In januarie gaat ze bijna volledig op rust. Aan haar te merken vind ze dit allemaal prima. Trap ze naar haar buik wordt er niet gereden mooi weer dan de bossen in maar training moet er in blijven. conditie moet er blijven. maar het zweten viel me dus gewoon op.
daarom die vraag.