vuurneon schreef:Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van jeecht! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.
rina schreef:vuurneon schreef:Het maakt voor het paard geen klap uit of de dood eraan komt. Het enige dat het paard merkt is het hier en nu. 'Een kans geven' doe je puur voor jezelf, paard heeft er totaal geen besef van. Met dat in het achterhoofd vind ik je absoluut niet egoïstisch en kies je zeker in het belang van het paard. Paard heeft kwalen en het speelt al jaren en ik denk dat het ook door zal blijven sudderen. Er komt een moment dat het genoeg is. Ook voor de veiligheid van anderen. Ik vind dit juist ontzettend verantwoordelijk van jeecht! Dit is niet iets wat je zomaar bedenkt, maar een wel overwogen keuze.
Kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn.
trysteffy schreef:wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer
vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.
want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?
en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
LianneBos schreef:Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!
jorika1986 schreef:Een van mijn verzorgpaarden is precies zo'n zelfde als jouw paard.
Hier is werkelijk geen weg mee te bezeilen. Met poetsen en tutten een fantastisch lief paardje.
Maar zodra het iets moet gaan doen wat enigsins op werken lijkt, gaat het volledig in staking.
(lees helemaal over de zeik) Steigeren, bokken, gericht slaan, hoofd schudden en nog meer wanpraktijken.
Longeren is levensgevaarlijk...
Maar voor de rest is het een heel lief knuffelbeestje!
De eigenaar heeft al gezegd dat hij even wacht tot de vleesprijs een beetje omhoog gaat, en dat ze dan naar de slacht gaat.
Want dit paardje ,ook al is het nog zo lief, zal nooit geschikt zijn om te rijden...
(Het paardje is bij hem ''gedumpt'' door de vorige eigenaresse.)
herhalen schreef:Hij is helemaal nagekeken door dierenarts zelfs op ego als op foto's ook fysio geeft groen ligt. Grondwerk is hij bekend mee evenals vrijheids dressuur en andere dingen. Hij is zowel met rijden als in de wei of aan de hand/longe onberekenbaar en gevoelig. Mijn vriend heeft zijn schouder verbrijzeld en naast mijn eigen werk me andere 3 paarden en het cafe van mijn vriend plus school red ik het echt niet.
Paard rotine nodig dan functioneerd hij het beste iets wat ik hem nu niet kan geven komende tijd. Moet dus stuk verzorging uit handen geven..... om sterker te worden moet hij ook regelmatig aan het werk gezet worden. Paard is super gevoellig en heeft een mega gebruiks aanwijzing. Mensen die daar mee om kunnen gaan zoeken geen fjord achtig paardje. Paard is super gereden ligt aan de hulpen en kan super lopen. Helaas te onberekenbaar. Na 3 x verkoop zie ik verkoop niet zo zitten. Heb hem zelfs al een keer gratis aangeboden.
Nogmaals ik kan nu aardig met zijn gebruiks aanwijzing omgaan maar dat heeft bloed zweet en tranen gekost.
Susyb schreef:LianneBos schreef:Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn! Laten afmaken omdat hij iedereen eraf gooit? Dan zit hem iets dwars, je kan het toch niet zomaar opgeven, en wat ik hier verder lees, het kan een paard heus wel schelem als de dood er aan komt, denk ook aan het paard! Hij verdient een kan vind IK! succes!
Ik ben het hier niet mee eens.. Een paard denkt echt niet zo aan de dood als dat wij dat doen hoor![]()
En ook niet elke paard hoeft iets te hebben om onhandelbaar te zijn (ik heb zelf ook een paard meegemaakt die gewoon echt niet voor rijpaard weg kon gaan, gewoon echt levensgevaarlijk. En het beest mankeerde niks (behalve in zijn hoofd want dat vogeltje vloog zich te pletter tegen zijn hersenpan)).
Hij heeft al 3 kansen gehad.. En ik kan me voorstellen dat je dan als eigenaar niet de verantwoordelijkheid wil nemen om hem weer te verkopen.. Misschiend at de volgende eigenaar er wel afvalt en verlamd raakt vanaf zijn nek en de rest van zijn/haar leven dus zwaar gehandicapt is?
Ik zou dat risico niet durven nemen over iemand anders zijn leven!
Ik vind het een weloverwogen beslissing van TS en ben voor inslapen in dit verhaal.
Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Cantheon en 5 bezoekers