Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Caira schreef:Hoefbevangenheid is een symptoom, geen ziekte op zich. De opgezwollen koker en verhoogde leverwaardes duiden op een inwendig probleem. Wat is de reden om voor bute te kiezen? Lijkt mij niet de eerste keuze in combinatie met vocht en een verhoogde leverwaarde? Heeft de dierenarts ook iets gegeven om inwendig te ondersteunen? Zoals immuboost of drainage compositum?
Cowgirl schreef:22 jaar dus...dan zou ik toch eens verder zoeken. Ik denk eigenlijk aan Cushing of iets anders wat in het lijf niet goed meer werkt.
f was je bloedonderzoek al zo breed dat het er uit zou moeten komen?
Charaz schreef:De gezwollen koker en bloedprikken is bij een andere arts gedaan, zondag heb ik een andere arts gebeld die dit dus niet weet, de link legde ik zelf ook later pas dit zal ik woensdag zeker aankaarten bij hem.
In eerste instantie heeft hij aspirine, sedaline en metacam gehad, de metacam als pijnstiller en ontstekingsremmer, omdat metacam niet heel veel werkte is er overgestapt naar bute omdat deze sterker zou zijn.
Iets om inwendig te ondersteunen heeft hij niet, kan dit geen kwaad samen met de medicatie dat het de medicijnen remt?
De hoefsmid onderschat ik zeker niet en deze kliniek werkt ook graag samen met een smid dus willen het niet alleen oplossen.
Stoppen met de medicijnen is geen optie, dan loopt hij nog slechter en merk je dat hij pijn heeft.

Charaz schreef:Naar mijn idee is dat allemaal al gedaan, behalve magnesium voeren, is er hier iemand die daar goede ervaringen mee heeft?
suggie schreef:belper
was dat toevallig Rhus Toxicodendron?
Charaz schreef:Jeetje Letizia, daar schrik ik toch wel van, wat naar.
Iedereen bedankt voor de reactie's en de tips, morgen komt gelukkig de veearts en ik heb ook al gemaild om foto's van zijn hoeven te laten maken.