Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vuurneon schreef:Niet eten, is niet eten. Dus je mag vanaf dinsdagavond echt niets meer geven. Na de operatie, als het paard zich goed voelt, kan je rustig hooi geven. Mijn pony is ook aan een tumor geopereerd en stond vrij vlot erna alweer aan zijn hooi te knabbelenJuist op een nuchtere maag is het belangrijk eerst ruwvoer te geven, laat dat krachtvoer maar achterwege die dag
eventueel een handje brok erbij.
(wel tumor op een andere plek).
Imrexxx schreef:Hallo allemaal,
Ik heb een ruin, laatst toen ik hem stond te poetsen zag ik dat er allemaal bloed uit zijn koker kwam. Het was me nooit eerder opgevallen, hij laat het namelijk niet goed schoonmaken. Dus ik de dierenarts bellen, voor een ontsteking. Dat dacht ik teminsten dat het was. Na dat de dierenarts hem een injectie had gegeven en heel zijn zaakje naar beneden kwam zei hij, maar dit is geen ontsteking dit is kanker. Ik schrok enorm natuurlijk maar dat terzijden mijn paard moet nu dus geopereerd worden. We brengen hem maandag naar de kliniek in Moerbeke. Maar ik moet dus alle zorg aan de kliniek overlaten maar toch vraag ik me af wat ik hem het beste kan geven na de operatie. Hij mag vanaf dinsdag avond niet meer eten en hij word woensdag geopereerd. Kan ik hem het beste gewoon zijn brok geven of slobber? Ik lees namelijk enorm veel verschillende verhalen en ik weet niet goed wat ik nu het beste kan doen .. Heeft iemand hier ervaring mee? Of met de zelfde tumor als die mijn paard heeft?
xx