Mijn shetlander is ziek. Hij heeft zand gegeten. Wat is hier tegen te doen? Hij krijgt al medicijnen maar hij blijft niet poepen en eet niet goed. Iemand een idee? (spoed) Zij is ook dragend dus het moet niet schadelijk zijn voor het veulen. Xx Kyra
Mag de pony wel eten van de dierenarts? Soms moet je wachten totdat de pony gemest heeft. Zou toch nog even telefonisch advies vragen, ook moet je misschien wel gaan wandelen totdat ze gaat mesten. Goed op haar gedrag letten, gaat ze veel liggen, is ze sloom, ademhaling rustig of niet enz
Bij twijfel is het goed om de DA te contacteren en als je na een bezoek van de DA verbetering mag verwachten en dit uitblijft is zeker een reden om alsnog weer de DA te bellen om te overleggen. Uiteindelijk kan een koliek die in eerste instantie mee lijkt te vallen alsnog drastische gevolgen hebben (laatst nog een geval van gezien). De dierenarts heeft waarschijnlijk een soort van verwachting van herstel geschept, als dit uitblijft verwacht hij dat je weer contact opneemt. Je kan jezelf we voor de kop slaan als je gevoelsmatig weet dat het niet verbetert en toch geen actie opneemt. Hou het in de gaten en onderschat het niet..
aisie
Geplaatst: 17-02-13 16:22
Ik zou ook weer de dierenarts bellen, de kans dat dit vanzelf nog goedkomt is erg klein. Een van mijn paarden heeft dat jaren geleden ook eens gehad, die had er nog een maag en darmontsteking bij en heeft een paar weken op de kliniek gestaan. Veel gespoeld met parafine olie om het zand eruit te krijgen en infusen gehad en toen is het weer goed gekomen.