Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Blondie01 schreef:Hi!
Er wordt gezegd (studie Equine, Leisure and Sports) dat het niet goed is om mais te voeren aan een paard, tenzij het gepoft is (in kleine hoeveelheden). In mais zit namelijk een bepaald soort zetmaal wat slecht verteerbaar is voor het paard, een deel komt dan in de dikke darm en blinde darm terecht.
tylando schreef:waar ik ooit stond op de manege werd het wel gevoerd en meer dan de helft at het niet!
Undefined schreef:tylando schreef:waar ik ooit stond op de manege werd het wel gevoerd en meer dan de helft at het niet!
Misschien ligt dit dan ook aan hoe het mais verwerkt is.
Ik weet niet aan wat voor mais jullie denken maar volgens mij was dat van ons helemaal vermengt dus van steel tot maiskolf. (Weet niet hoe dit normaal is hoor)
Undefined schreef:Ik weet verder niks van of het goed of slecht voor het paard is, maar om de manege waar ik gereden heb kregen de paarden altijd een emmer mais 's avonds. Paarden waren gewoon gezond, er is nooit een paard ziek van geweest oid, ook niet de paarden die er niet aan gewend waren.
En er was geen een paard die het niet lekker vond, en praat nu toch wel over een stuk of 60.
grasbaal schreef:Blondie01 schreef:Hi!
Er wordt gezegd (studie Equine, Leisure and Sports) dat het niet goed is om mais te voeren aan een paard, tenzij het gepoft is (in kleine hoeveelheden). In mais zit namelijk een bepaald soort zetmaal wat slecht verteerbaar is voor het paard, een deel komt dan in de dikke darm en blinde darm terecht.
Waar wordt deze studie gegeven.
Ik zie het steeds meer om me heen dat paarden bedrijven maar ook particulieren mais uit een maisbaal aan hun paarden voeren naast kuilgras.