Mijn vraag dus wie (met ervaring) kan en wil het dan wél uitleggen!?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rapido schreef:Nou Leetje aangezien jij Cum laude afgestudeerd klassiek homeopaat bent kan jij hier in het topic ook wel eens haarfijn uitleggen wat homeopatie nu eigenlijk doet bij artrose
rapido schreef:Nou Leetje aangezien jij Cum laude afgestudeerd klassiek homeopaat bent kan jij hier in het topic ook wel eens haarfijn uitleggen wat homeopatie nu eigenlijk doet bij artrose
Citaat:Homeopathische middelen worden bereid op basis van een zogenaamde oertinctuur: een geconcentreerd extract van minerale, plantaardige, dierlijke of zelfs menselijke oorsprong (de zogenaamde nosoden). Deze grondstof wordt in stappen verdund waarbij bij elke verdunning telkens flink moet worden geschud, het zogeheten 'potentiëren'. Dit heet zo, omdat bij deze bewerking het middel geacht wordt aan kracht te winnen: de energiesignatuur neemt toe.
annelieke92 schreef:Ik gebruik rhus toxicodendron. Welke potentie weet ik eerlijk gezegd niet want ik krijg het in korrels van mijn buurman. Deze korrels moet ik oplossen in afgekoeld gekookt water. Dit moet ik dan schudden en dan elke dat een scheutje in het drinkwater doen van mijn merrie.
Mijn buurman wilde wat weten over het karakter van mijn merrie en hij had boeken waarin hij heeft gekeken.
Citaat:Oscillococcinum is een homeopatisch geneesmiddel tegen griep. Lastig om uit te spreken, mysterieus in wat het is. De Keuringsdienst van Waarde krijgt er hoofdpijn van.