Figor is lange tijd besproken geweest in het insuline resistentie topic en zoals de mensen van jullie weten die daar bekend waren, zijn er meerdere dierenartsen geweest die Fiek zijn leven al lang hadden opgegeven..
In 2008 ging hij plots van een fjord met een goed gewicht en een topconditie, naar een fjord met een slechte gezondheid en liep zijn gewicht op van zo'n 450 kilo, naar 630 kilo, in een periode van een paar maanden.. In de winter van 2008 bereikte het zijn hoogtepunt
Meetlint gaf hier 630 kilo aan wat hij zou wegen..
Pas na een lange zoektocht kwamen we erachter dat hij insulineresistent was. De insuline waardes waren enorm hoog en eigenlijk hadden de dierenartsen daar al geen ervaringen meer met een goede afloop..
Na allerlei dingen proberen, teveel om op te noemen, zijn we uiteindelijk via een alternatieve route bij een behandeling aan gekomen die bij Fiek leek te werken..
Heel langzaam aan begon hij wat af te vallen maar had onderweg veel terugslagen..
Inmiddels zijn we ruim 4 jaar verder en ben ik blij dat ik de volgende foto met jullie kan delen van vandaag
Meetlint geeft nu 440/450 kilo aan, wat een gezond fjordje van Fiek zijn grootte hoort te zijn...
Heb er vaak geen vertrouwen meer in gehad, na vele terugslagen, maar eindelijk zijn we er.. Een strijd van ruim 4 jaar.. En nu van het voorjaar hopelijk alle trainingen weer oppakken om ook zijn spieren weer goed in vorm te krijgen..
Afgelopen maanden begint zijn hals eigenlijk pas goed te slinken en weer zacht te worden, hopelijk gaat dat nog even door want dat is het laatste wat je nog echt goed aan hem ziet vind ik zelf
Ik hoop dat ons verhaal anderen kan helpen om niet te snel op te geven bij deze ziekte maar te blijven zoeken naar een behandeling die werkt bij jouw paard..