UPDATE Odin: dierenarts geweest gisteravond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

UPDATE Odin: dierenarts geweest gisteravond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 10:58

Gisteravond is de dierenarts komen kijken naar Odin, vanwege zijn lichte onregelmatigheid.
Wat ik zelf al vermoedde en dacht te voelen met het rijden, blijkt inderdaad zo te zijn: zijn rechter voorknie speelt hem momenteel wat op. Hij heeft daar artrose in en is 14 maanden geleden met ontstekingremmers ingespoten. Daar heeft hij al die tijd goed op gelopen, tot een paar weken terug.
De DA vroeg of ik voordat hij minder werd had gesprongen, en na enig nadenken moest ik hier inderdaad ja op antwoorden.
Wat hij vermoed, is dat hij door het springen zijn knie iets heeft overbelast, waardoor de (lichte) problemen ontstaan zijn.

Het is dus niet ernstig, gelukkig!

Hij vond hem niet echt slecht lopen, en zag dat hij door zich op te warmen beter uit de voeten kon.
We hebben nu afgesproken om hem nogmaals te behandelen met gewrichtsvloeistof, en dit wordt a.s. zaterdag gedaan. Dan had ik al een afspraak staan bij Jan Evers om hem voor zijn rug en hals te laten nakijken, deze afspraak heb ik laten staan zodat Jan zijn hals nog even lekker los kan masseren, zodat ik weer fris kan starten met een paard wat lekker los is.

De DA zei dat de kans dat Odin op dit moment pijn heeft aan zijn knie zeer gering is, want hij glimt enorm en heeft dus helemaal geen doffe vacht, iets dat een paard met pijn zo goed als altijd wel heeft. Dat was mij zelf ook al opgevallen.

Verder vond hij hem er 10 keer beter uitzien dan de laatste keer dat hij hem gezien had (ruim een half jaar geleden). Hij is bijgekomen qua gewicht en vooral bespiering. Bij het checken van zijn hals en rug door de DA vertrok Odin geen spier, ook een heel goed teken.

Kortom, waarschijnlijk ben ik er dit keer zeer vroeg bij, en heb ik goed gevoeld aan Odin dat er iets mis was. Dat geeft mij op zich een goed gevoel, want het betekent dat ik zijn problemen blijkbaar goed inschat.

Hopelijk gaat het herstel vanaf zaterdag goed en kan ik hem met een paar weken weer lekker gaan trainen.

Springen ga ik maar niet meer doen, ik wil voorkomen dat hij door zoiets misschien eventueel weer last van zijn knie gaat krijgen.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:29

Gelukkig klinkt het allemaal redelijk positief, als Odin nou ook snel weer helemaal goed loopt is het helemaal toppie Knipoog

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 11:54

Ja, dat zou perfect zijn, ik verwacht dit eigenlijk wel omdat hij niet echt onregelmatig was, alleen bij het loswerken (als hij koud was dus).
Na de behandeling zaterdag moet ik eerst 3 dagen stappen, dan 1 week longeren en daarna mag ik er weer op.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:46

Ha, wat fijn dat je er zo snel bij was. Mijn pony heeft ook artrose in zijn voorknieën, dat uitte zich voor het eerst na het springen. Ik zou dus voor alle zekerheid geen sprongetjes meer maken! Heeft jouw paard vaker last van zijn knieën? En kan je verder gewoon op hem rijden? Groetjes Nikki

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:21

Dit zijn goede berichten, Odin, hartstikke fijn voor jullie.
Prettig dat LJ gewoon bij jullie op stal komt, dat scheelt een hoop rijden.

Aan Fitz kon hij juist heel goed zien dat hij veel pijn heeft gehad en dat zei de fysio onafhankelijk van hem ook al. Hij zag er ook werkelijk niet uit en was een heel stuk vermagerd. Ik moet donderdag weer voor controle.

Succes de komende weken met stappen/longeren/opbouwen Knipoog

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 00:20

Fitzroy schreef:
Dit zijn goede berichten, Odin, hartstikke fijn voor jullie.
Prettig dat LJ gewoon bij jullie op stal komt, dat scheelt een hoop rijden.

Aan Fitz kon hij juist heel goed zien dat hij veel pijn heeft gehad en dat zei de fysio onafhankelijk van hem ook al. Hij zag er ook werkelijk niet uit en was een heel stuk vermagerd. Ik moet donderdag weer voor controle.

Succes de komende weken met stappen/longeren/opbouwen Knipoog


Dank je wel Fitz, balen van jouw paard zeg!
LJ komt niet standaard bij ons op stal hoor, alleen in uitzonderingsgevallen. Het paard van een van onze instructeurs moest worden nagekeken en voor hem is het heel lastig om tijdens zijn werkdagen op en neer te gaan naar Bodegraven, omdat hij dagelijks les geeft. Daar kon ik in dit geval van meeprofiteren, maar dit gaat dus normaal niet zo hoor!