Alvast bedankt dat je mijn verhaal wil lezen.
Bij m’n haflinger is 4 weken geleden maanblindheid geconstateerd.
Hier heb ik druppels en pijnstilling voor gekregen en met haar oog gaat het weer goed, de blauwe waas is weg.
Nu heeft ze echter sinds 1,5 week allemaal schuurplekken op haar hoofd.
Het begon bij een kale plek boven haar oog en bij haar neus.
Er zijn echter steeds meer plekken bij gekomen (in een hele korte tijd) en vandaag merkte ik ook dat ze bij
haar borst en onder haar buik bij haar navel wat harde korstjes heeft.
Dit geeft haar jeuk want ze wil maar al te graag zichzelf krabben of schuren.
Die korstjes komen heel makkelijk los en zitten “vast” aan de haren.
Nu komt er nog bij dat ze ook nog zomereczeem heeft, maar het lijkt me sterk dat dit nu al op komt zetten
en dit uit zich bij haar ook nooit op deze manier. Verder zit ze vrij dicht in haar vacht, zal haar vacht haar huid “stikken”?
Hier de foto’s:

Haar voorhoofd

Andere kant

Neus

Kale plek op haar buik(sorry beetje wazig)

Buik, als je goed kijkt zie je de kale plek maar ook wat losse korstjes(geelachtig van kleur?)

Stukje haar met korstje
Wat zou dit nou kunnen zijn? De staleigenaar waar ik sta denkt dat ze misschien luizen heeft of een soort schimmel.
Hij adviseert om haar te spuiten met Dectomax maar heb hier zelf wel mijn hele grote twijfels over…
Kan het komen omdat ze een verminderde weerstand heeft (door maanblindheid aanval) dat ze iets
onder de leden heeft dat zich uit in dit.
Eerst dacht ik dat de kale plekken kwamen door haar maanblindheid, last van haar oog, eventueel hoofdpijn en dat ze
daarop haar hoofd ging schuren. Maar nu zitten de korstjes ook op andere plaatsen dus of het echt met elkaar
te maken heeft vraag ik me af.
Weet iemand misschien wat dit kan zijn? Alvast bedankt.