Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 21:38

Door de bomen het bos niet meer zien.. Juist..

Ik heb al van verschillende verzekeringsmaatschappijen brochures mogen ontvangen, en ongeveer allemaal bieden ze zo ongeveer hetzelfde aan voor ook weer ongeveer dezelfde prijs..

Mijn pony nu 10 maanden wil ik toch laten verzekeren, ik heb nooit bizarre dingen mee gemaakt behalve een keer flinke koliek waarbij de da op een gegeven moment zei als ik straks terug kom en het is nog zo word het de kliniek.. Waarop ik weer dacht.. Dat kan ik nooit in een keer ophoesten, spaarpotten of niet.. Niet een van een paar duizend euro..

Maar afijn.. Welke verzekering is nu 'de' verzekering, welke keert snel uit, doet niet moeilijk en is goed mee te corresponderen?
Vaak genoeg gehoord dat er soms niet word uitgekeerd.. Of dat het maanden duurt.. Wat dan?

Hoe werkt het precies? Komt er iemand langs om je pony te keuren, laat je dat door je eigen dierenarts doen? Tegen wat kan je allemaal verzekeren en wat is zeker praktisch?

Ik hoop dat mensen mij hierop kunnen beantwoorden, en ik hoop dat het goed is geplaatst.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:32

Het is alweer even geleden dat ik mij erin verdiept heb en weet niet meer waarop ik toen mijn keuze heb gemaakt. Maar ik heb gekozen voor agriver-bierum.
Vanuit hun is er toen iemand komen kijken, soort van klinische keuring. Maar dit verschilt ook per waarde die je wil verzekeren.
Tot dusver tevreden, ik heb er gelukkig geen beroep op hoeven doen.

Je kan oa letten tot welke leeftijdsgrens een verzekering de ziektekosten mee pakt (al is dit voor jou nog ver weg met je jonkie :D)
Kijken naar de regelingen die ze hebben om bijvoorbeeld je paard "terug te kopen" als je je paard hebt laten afkeuren.
En verder toch de polissen doorworstelen en de voor jou belangrijke dingen naast elkaar zetten en vergelijken.

Balou_k

Re: Door de bomen het bos niet meer zien, paardenverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 23:54

Ziet er inderdaad fijn en voordelig uit!

Hoe zit dat met de te verzekerde waarde? Bepaal je dat zelf, bepalen hun dat?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:58

Ik lees even mee heb een 1,5 jarige en ben erg benieuwd naar ervaringen met verzekringen.

mamavrend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:04

Ik heb net mij paardje laten verzekeren en dat kost "volledig" met dierenartskosten ed 28 euro in de maand.
Het wordt dan tot 75 % vergoed.
Het ligt idd aan hoe hoog je hem wil laten verzekeren en hoe oud hij is.
Die van mij is verzekerd to 2250 euro en wordt in maart 4.
Ook word de pony gekeurd door de verzekering (dit is kostenloos).

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:08

[quote="mamavrend"]Ik heb net mij paardje laten verzekeren en dat kost "volledig" met dierenartskosten ed 28 euro in de maand.
Het wordt dan tot 75 % vergoed.
Het ligt idd aan hoe hoog je hem wil laten verzekeren en hoe oud hij is.
Die van mij is verzekerd to 2250 euro en wordt in maart 4.
Ook word de pony gekeurd door de verzekering (dit is kostenloos).[/quote

Waar word de verzekerde waarde op gebaseerd? Aankoopkosten lijkt me niet? Of juist wel?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:12

Ik heb drie paarden en alledrie bij een andere verzekering (gehad)

Oudste was bij Amev, nu Hippozorg

De middelste bij Interpolis, ook Hippozorg

En de jongste bij Equipe. En qua gebruiksgemak, uitbetalen en al dan niet moeilijk doen bij dekkingen, bevalt mij de Amev/Hippo (Hippozorg) nog de beste.

Een van de bepalende factoren voor de keuze voor een van deze verzekeringen was dat ik zelf kon beslissen in geval van euthanasie om dat ook te laten doen.
Geen overnamen door de verzekering en het risico je paard dan op de marktplaats terug te vinden. Moet paard dood, dan zorg ik daar zelf voor, hou het uiteinde van het touw in handen.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 07-01-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:14

Ik heb ondertussen een offerte aangevraagd bij agriver-bierum en ben erg benieuwd. Hun voorwaarden staan mij zeker aan, en in vergelijking met andere verzekeraars voordelig.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:29

Als je bij verzekerings maatschappijen bent betaal je over het algemeen veel premie. Als je dat bedrag opzij zet kun je daar veel dierenartskosten van betalen. € 28 per maand is toch €330 per jaar. Ik heb al 35 jaar meerdere paarden en heb ze altijd bij een onderlinge verzekerd. Je betaald weinig premie (1.5% vd waarde) Wordt je paard onbruikbaar of gaan ze dood worden ze uitbetaald, tegen de verzekerde(markt)waarde. Ik heb in die 35 jaar nog nooit vreselijk hoge dierenartskosten gehad gelukkig. Hoogste was zo'n 1100,00 Maar heb door zo'n goedkope verzekering wel meerdere paarden aan premie uitgespaard. Zo groot is het risico op erg dure zaken niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:31

Nou dat weet ik nog zo net niet. Ik heb medicijnen gehad van omgerekend 2500 Euro, en een operatie van bijna 4000 Euro bij mijn paarden. Gelukkig allemaal goedgekomen, maar ik moet er toch echt niet aan denken dat ik een paard in moet laten slapen omdat ik een eventuele operatie met goede kans op slagen niet kan betalen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:36

Maar Pillow, Stel ik had nog geen spaarpot, stel ik heb geen back-up en stel ik begin nu met sparen.. Over drie maanden heb ik met een zogenaamde premie van €28,- zo'n €84,- dan kan ik geen flinke peesblessure of iets dergelijks mee betalen.. Nog geen klein deel..
Het fijne er van is, is stel mijn paard heeft over twee maanden een vreselijk grote wond ik op dat moment 'het geld' heb om de dierenarts te laten komen zonder dat ik zelf het minder breed heb.

Het is niet dat ik het geld niet heb, en dat ik het er niet aan uit wil geven maar het is zekerheid.

Bub heeft haar griffelbeen gebroken en dat was toch een paar duizend euro.. Dan heb je het paard zo ongeveer een jaar.. Dan zit je nog niet op de helft van de helft.. Als je 28 euro per maand spaart.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:40

Cassidy schreef:
Nou dat weet ik nog zo net niet. Ik heb medicijnen gehad van omgerekend 2500 Euro, en een operatie van bijna 4000 Euro bij mijn paarden. Gelukkig allemaal goedgekomen, maar ik moet er toch echt niet aan denken dat ik een paard in moet laten slapen omdat ik een eventuele operatie met goede kans op slagen niet kan betalen.

Ik heb letterlijk in deze situatie gezeten.
Mijn paardje moest geopereerd worden voor een bedrag tussen de 5.000 en 10.000 euro.
De verzekering weigerde alleen terwijl ik over wilde gaan op toch de operatie.

We zitten zijn nu 3 weken verder en na heel wat telefoontjes met utrecht eigen DA en lingehoeve besloten om de verzekering op hun woord te volgen. Het gaat tot nu toe goed en de eerste rekening is net op de deurmat gevallen en dit is al pittig laat staan als er toch een operatie nodig was. (wat we pas zeker weten over een week of 7)

Ik ben trouwens verzekerd bij hippo ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:43

Moyra, de verzekering volgen op hun woord? Ze hebben toch toegestemd?
Maar ze betalen toch maar uit tot het verzekerde bedrag?

Soyttafe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:44

Hippo uitgebreide verzekering met aanvulling van beengebreken, peesblessures enz.
€50,00 p mnd.
Zeer goede service en sneel afhandeling van zaken. ( behandeling)
Laatst bijgewerkt door Soyttafe op 07-01-13 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:45

Nee verzekering weigerde de operatie ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 00:46

moyra schreef:
Nee verzekering weigerde de operatie ;)

Dus alsnog zelf betalen?

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:49

Ook ik lees even mee.. Ik wil mijn toekomstige pony ook laten verzekeren..
Heb bij hippozorg gekeken maar vond Equipe toch net iets fijner eruit zien.
Pony is overigens 5 jaar oud.

Zou graag ook ervaringen willen horen over waarom beter bij Hippo of Equipe of juist niet...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:53

Ik mocht opereren maar dan keerde hun de verzekerde waarde niet uit.
Dit omdat hun DA van mening is/was dat het zonder operatie te genezen is.
Betreft een gebroken been.

Ik kon 2 dingen doen.
Mijn DA en lingehoeve volgen en dus overgaan op een operatie of de verzekering en Utrecht volgen om deze breuk niet te opereren.
De reden dat ik besloten heb om de verzekering en Utrecht te volgens is dat ze 2 keer geopereerd zou moeten worden en dus 2 keer onder narcose zou moeten en is een paard van bijna 15.
Daarbij was er een kans dat ze het ontwaken van beide narcose de kans had dat het weer breekt.

Het voordeel dat de operatie gaf was dat ze een recreatie paard zou worden en nu is er kans dat ze niet meer bereden mag worden. Gezien ik zelf al jaren niet rij heeft het voor ons weinig meer waarde.

Maar laten we het ontopic houden :D

Mijn paarden zijn dus bij hypo verzekerd en ga straks (als deze rekeningen allemaal betaald zijn) een rekening openen voor de paarden en daar het zelfde bedrag als de premie per paard per maand op storten.
Na een tijdje zeg ik dan de verzekering op :j

TeSs2411 schreef:

Zou graag ook ervaringen willen horen over waarom beter bij Hippo of Equipe of juist niet...

Equine risk is de zelfde als hippo ;)

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:07

moyra schreef:
TeSs2411 schreef:

Equine risk is de zelfde als hippo ;)

Ahja ? ik dacht toch echt gelezen te hebben dat Hippo bepaalde dingen niet in de verzekering had staan.. en Equipe wel.
Zou voor meer "vergoed" zijn maar toch minder betalen dan wanneer ik bij Hippo zou zitten. ( dan heb ik het wel over equipe verzekering 4 en aanvullende ziektekosten)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:14

moyra schreef:
TeSs2411 schreef:

Ahja ? ik dacht toch echt gelezen te hebben dat Hippo bepaalde dingen niet in de verzekering had staan.. en Equipe wel.
Zou voor meer "vergoed" zijn maar toch minder betalen dan wanneer ik bij Hippo zou zitten. ( dan heb ik het wel over equipe verzekering 4 en aanvullende ziektekosten)

Mijn merrie met gebroken been is verzekerd bij eq. en ik moet alles met hippo regelen. Sterker nog die schrijven van mijn rekening af. Mijn andere paard direct bij hippo verzekerd en de premie verschilt (voor precies het zelfde) 10 hele euro centen :')

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 01:18

Ik heb mijn ruin bij Hippo verzekerd, uitgebreide ziektekosten, arbeidsongeschiktheid, dood etc. Zo'n beetje elke stap die hij zet is verzekerd. Ik betaal daar zo rond de 59 euro per maand voor. Heb deze verzekering al enige jaren en heb er nog nooit gebruik van hoeven maken dus heb er verder ook geen ervaring mee. Het is wel een hoop geld maar durf het ook niet te veranderen, zul je net zien...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 02:22

Equine en Equipe zijn 2 verschillende verzekeringen..Equipe is zeer zeker niet Hippo..En ben zeer te spreken over Equipe..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 09:41

Een verzekering keert ook niet meer uit dan de verzekerde waarde van je paard. Dus als je je paard voor 2000 verzekerd en de operatie is 3000, dan krijg je max 2000. Mocht je paard ook nog overlijden, dan komt de verzekerde waarde van je paard daar nog bij.

Mijn vorige paard had ik ook niet verzekerd, omdat ik een goede spaarpot achter de hand had. Deze was na zijn ziekte en overlijden (kosten ruim 5000 euro) en aanschaf van mijn nieuwe paard aardig leeg geraakt.
En toen bedacht ik me ook, wat nou als ik de pech heb dat mijn nieuwe paard ook dit jaar ziek wordt?? Daarom heb ik toen gekozen voor een verzekering.
Ik weet nog hoeveel rust het gaf dat ik tijdens de ziekte van mijn paard mijn keuzes in elk geval niet financieel af hoefde te wegen. De keuzes om zijn welzijn en hoe ver ga je waren al zwaar en emotioneel genoeg.

En inderdaad zet je de verzekering dan ook niet snel meer stop, zal je net zien...
Ik weet niet of het is aangepast, maar bij het afsluiten stond de leeftijdsgrens voor het verzekeren tegen ziektekosten op 16 jaar, dus binnen een paar jaar stopt het toch voor mijn paard.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 10:03

Hoe bedoel je dat de kosten van de waarde er ook nog bij komen? Moet je die €2000,- dan betalen aan de verzekering?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:14

Nee, die krijg jij, het staat er wat onduidelijk. Dus 2000 voor de ziektekosten + 2000 voor je paard (of een percentage daarvan afhankelijk van de voorwaarden.