Ik heb een verzorgpaard.
De eigenaren kijken niet niet echt naar haar om en willen al helemaal niet teveel betalen.
Er komt wel altijd een man (noemt zichzelf de toezichthouder van de paarden die er staan) om de paarden in de gaten te houden.
Hij is er ook altijd bij als een vriendin en ik gaan rijden.
Ze heeft een dikke vacht, ook in de zomer en in de winter krult het heel erg. Ik heb het toen opgezocht op internet en toen dacht ik al dat ze dit zou hebben, maar wist het niet zeker.. Ze staan volgens zeggen al een jaar of 15, 24/7 in de wei zonder afdak. (Ik heb nooit papieren gezien, maar het is (lijkt op) een fries van 22 jaar oud). Ze is al behoorlijk grijs op haar hoofd en borst.
Vorig jaar is er een dierenarts geweest omdat ze een dik been had en kreupel liep.
Ik ben daar verder niet bij geweest maar de dierenarts heeft toen gezegd tegen de toezichthouder dat ze de ziekte van cushing heeft.
Er zijn verder geen testen voor gedaan, dus het is ook nooit bevestigd en er is geen verdere aandacht aan geschonken.
Ik was bang dat ze erg achteruit zou gaan en last zou krijgen van verschillende symptomen, maar tot nu toe heb ik eigenlijk nog niks gemerkt.
Ik rijd nog 1x in de week met haar buiten en dit ga prima.
Nu was ik vandaag wat aan het opzoeken hierover en kwam het ras curly horse tegen. En ik weet nu niet wat ik moet denken..
Sorry als dit verkeerd staat. Ik wist niet waar ik dit anders moest plaatsen.
Graag de reacties netjes houden

Edit: Alvast bedankt!