Ik wil toch graag even mijn verhaal kwijt en jullie advies vragen..
Ik heb een 4,5 jarige ruin die sinds zondag erg sloom is. Normaal is hij erg van het spelen met andere ruinen, vrolijk, actief en zeer vlot onder het zadel. Zondag was hij met rijden erg sloom, is een aantal keer gestruikeld met zijn voorhand (wisselend qua benen). Dus lekker op stal gezet met een warme deken en hij had op dat moment 37.9. Sinds die tijd is hij erg sloom en lusteloos. De pony die het laagst in rang staat en normaal door mijn monster geplaagd wordt kan hem in zijn benen bijten zonder dat er echt een reatie komt.
Hij eet en drinkt wel normaal, zij het wat minder vlot dan normaal. Ook mesten / plassen is normaal. Verder heldere ogen/ geen neusuitvloeiing.
Gisteren had hij 38,4 en vanmorgen wordt hij nog een keer getempt door de stalhouder..
Ik twijfel een beetje of ik hem gewoon lekker moet laten uitzieken (warme deken, continue goed ruwvoer etc) of dat ik toch de DA moet bellen. Ergens zit het me niet lekker gezien dat het al sinds zondag zo is.. Aan de andere kant heeft hij geen koorts en is verder alles normaal..
Graag jullie advies