high suspensory syndrome (door verliezen spanzaagmechanisme)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abraaksma

high suspensory syndrome (door verliezen spanzaagmechanisme)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 08:30

Mijn pony loopt haar hele leven al onregelmatig rechtsachter, maar sinds mei loopt ze echt kreupel.
Gister hebben we van de dierenarts te horen gekregen dat ze al jong haar spanzaagmechanisme verloren heeft en ze daardoor nu
het high suspensory syndrome heeft. (tussenpeesaanhechtingsreactie)
Hiervan is volgens hem geen volledig herstel mogelijk.

Zijn advies is
1) pony met pensioen (ze is pas 14), of
2) fascie-en neurectomie aanhechting, oftewel het doorsnijden van de zenuwen zodat ze de pijn niet meer voelt. Ze zou dan weer matig recreatief bereden kunnen worden.

Is er iemand die ervaring heeft met deze aandoening of de operatie?
Het voelt zo raar om de operatie te laten uitvoeren en dan met een paard te gaan rijden die eigenlijk kreupel is, maar het alleen niet meer voelt.
Ik weet echt nog niet welke optie ik zou moeten kiezen; opereren of pensioen.
Op internet las ik ook iets over shocktherapie. Dit heeft de dierenarts heel even laten vallen, maar heeft dat niet meer in zijn advies genoemd.

Heleeen_Imke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:05

Mijn paard heeft die operatie ook gehad, een van haar banden in de hoef was uitgerekt en we hebben bijna een jaar gerevalideerd, maar het werd niet beter.... Na de operatie ging echt goed! Ik doe nu alles met haar, en ze loopt prachtig!