Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik voerde zelf altijd maar een volle schep per keer(geweekt, dat is echt een vijfde schep gedroogd oid. ) twee maal daags, maar wij voerden het met heel andere reden (eczemers, ijslanders, shetjes) dus dan is het doel heel anders, ik denk dat een zwaar trekpaard op zich best een flinke hoeveelheid mag hebben, wel echt goed weken, wij zetten het de dag van te voren altijd klaar, dus 's avonds pulp met zemelen in de emmer , water toevoegen, deksel er op en de volgende ochtend is het met gemak voer klaar , belgbart schreef:hallo Allemaal,
iedere winter valt mijn trekpaard af, ik hou hem met geen mogelijkheid op een normaal gewicht ( afgelopen winter 5 kilo basisbrok 4 broden en 2 emmers vol met verschillende groentes). in het voorjaar groeit die weer en heel de zomer is die goed op gewicht. ( hij staat dan dag en nacht in het land en krijgt dan ook een krachtvoer)
hij krijgt momenteel 1.5 schep musli en 1 schep basisbrok. totaal 2.5 schep met onbeperkt kuil/ hooi en winterpenen. daarnaast krijgt hij nog rest groente ( aardappelschillen en andere groentes als wij dit niet meer kunnen gebruiken)
belgbart schreef:amanda: met andere brok met meer suiker ben ik bang voor bevangenheid, als die te mager was heb ik hem wel slobber gegeven. ben er een beetje huiverig voor, misschien onterecht hoor. de verhalen zijn er zat van snelle bevangenheid bij koudbloeden. is een sportbrok dan ook een optie?