Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
capopjekop schreef:Ik neem altijd zemelen, daar giet ik kokend water op tot het een papje wordt. Vervolgens doe ik er een handdoek overheen en dan laat ik het rustig afkoelen. In de tussentijd kook ik lijnzaad tot het een snotterig papje wordt (dit is belangrijk, omdat dan het blauwzuur eruit is. Dan meng ik dit met de zemelen en wacht ik tot het helemaal afgekoeld is en dan geef ik het. Eventueel kun je er ook nog wat andere dingen doorheen doen als appel of wortel, maar dat doe ik meestal niet.
Krist schreef:Pfoe zelf slobber maken heb ik nog nooit gedaan, mijn paard krijgt het wel regelmatig want die is er gek op! Eerst kocht ik altijd grote zakken van Pavo of Subli maar dat ging te langzaam en ik heb het laatste beetje al een paar keer weg gegooit voor de zekerheid omdat ik bang was dat het bedorven was (ik ben altijd erg voorzichtig met die dingen, vooral als het om mijn paard gaatzelf had ik het wss nog opgegeten
). Maar in ieder geval.. toen zag ik dus een keer in de dierenwinkel van Cavalor een kleine zak staan (plastic) met slobber, kost ongeveer 2/3 euro en mijn paard is er gek op!! Je hoeft er maar wat water bij te doen, even laten staan en klaarrr!! Toch makkelijker dan al dat gehannes lijkt mij
Misschien kun je het een keer proberen?