Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Laat haar maar zuigen.
Wsl is luchtzuigen een gevolg van paarden met mag/darmproblemen(vandaar dat ze iets vaker koliekerig kunnen zijn). De lucht vormt in de slokdarm een bolletje en komt dan weer naar buiten. Het komt dus helemaal niet in de maag en darmen 
Ik ken aardig wat paarden die daar aanzienlijke beschadigingen aan overgehouden hebben en meestal geven die dingen ook behoorlijke schuurplekken...
Mijn paard had de sneeën in zijn oren staan van die leren band
gomir schreef:
Zo'n band zou ik niet aan beginnenIk ken aardig wat paarden die daar aanzienlijke beschadigingen aan overgehouden hebben en meestal geven die dingen ook behoorlijke schuurplekken...
Mijn paard had de sneeën in zijn oren staan van die leren band
![]()
) Citaat:Luchtzuigen geeft geen grotere kans op koliek
) heeft volgens mij een keer een stuk gestaan dat de lucht niet verder dan de slokdarm komt en dus niet in de maag kan komen.......

lowara schreef:nou, lowara heeft in 3 weken 2X een zware koliek aanval gekregen door het luchtzuigen, dus we kunnen haar niet gewoon gezellig door laten gaan. Geld speelt geen rol, we hadden al het beste van het beste luchtbandding gekocht dat er op de markt te krijgen was (uit amerika) maar als dat zelfs niet helpt?
enne, lowara's maag was ook helemaal opgezet door de lucht, dus reken maar dat ze het inslikt in de maag.
Je moet de band zo strak doen dat paarden er vaak en "opgezwollen" hoofd van krijgen anders dan werkt ie niet
Niet aan beginnen hoor!! Op stal staat ook een pony die "valse" lucht hapt (net zoals wij een boer laten zeg maar) en die heeft geen band (ze zou dan er gewoon achter gaan zuigen) maar heeft ook nooit problemen...