Kreupel paard..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juulxx

Kreupel paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:45

Ik heb een 6jarige tinker merrie.. die heeft pas gelede 2 weken kreupel gelopen.
de oorzaak was het zadel. nu is de fysio 2 x voor haar geweest en heeft haar helemaal los gemaakt.
toch ging ze vol achterelkaar bokken *zonder zadel* en die dag erna met zadel *was opgevuld..
Maar volgens mij ligt het niet alleen aan het zadel!
hebben jullie misschien enig idee wat er met mijn paardje aan de hand kan zijn?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:47

Het zadel kan drukkingen in de rug veroorzaakt hebben die nog niet weg zijn.
Anders is het misschien de gedachte die ze heeft; zadel = pijn die haar doet bokken.

Wat het is kan bokt je verder niet zeggen. Daarvoor zal je toch echt een DA of anders misschien osteo/chiro moeten laten komen.
Laatst bijgewerkt door Caily op 05-10-12 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:47

Ik denk dat je er toch een DA bij moet halen dan. Vanaf hier (achter pc) is dat nogal moeilijk zien.

Kan bijv ook door vrolijkheid komen omdat ie eindelijk los is, maar kan dus ook door pijn komen.

Is het zadel wel door een zadelmaker opgevuld die er bij is geweest? En is het zadel na het opvullen ook weer gepast door de zadelmaker?

Juulxx

Re: Kreupel paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:52

ik betwijfel dat het vrolijkheid is vanwege haar oren naar achter

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 12:52

en drukpunten had ze niet meer die had de fysio al helemaal glad gekregen.. en los gemaakt..
en als ze het zelfs zonder zadel doet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:59

Mijn paard heeft ook een niet passend zadel gehad. In stap hielt ze een Tinkermerrie van zeker 5 cm kleiner niet eens bij, ze kon gewoon niet doorstappen omdat ze haar been niet ver genoeg onder dr massa kon zetten; ze zat vast in de lenderen. Dus ook zonder zadel, en ook in de wei, gewoon altijd. Ik heb daar een osteopaat bij gehad, je zag duidelijk verbetering en ze kan nu in stap zelfs harder dan die andere Tinker :) Het is nog niet helemaal goed, de rest probeer ik op te lossen met training, maar mocht ik haar niet voldoende zien blijven verbeteren komt de osteopaat gerust nog een keer. Ik rij best behoorlijke afstanden en dan is niet fijn kunnen lopen aardig funest.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:08

Jeetje ja dat zou het idd ook nog kunnen zijn..!
dinsdag komt de fysio weer. en dan gaat ze me paard even helemaal onderzoeken kwa spieren enzo..
dus ik hoop tot daar iets uitkomt en anders ga ik ook een osteopaat inschakelen..
en als dat niet werkt de dierenarts..