Mijn pony krijgt nu ventipulmin omdat mijn veearts denkt dat hij allergisch is. Hij was steeds erg sloom, en toen ik na de eerste dag weer rustig een blokje om wilde, was hij heel schrikkerig en druk. Hij sprong weer eens bijna voor de auto met mij en zou er vandoor toen andere ruiters mij inhaalden en wegdraafden en galoppeerden. Hij stond echt weer te springen op de plek. Ik ben maar afgestapt voor hij me er af zou gooien. De dag erna was hij weer rustig, maar toen was mijn vriend ook mee, en niet veel langs de weg. Gister zou ik lers hebben, maar dat ging niet door en toen gaf een meisje mij zitles aan de longe. Gewoon aan het halster in de paddock. Ik had geen touw of teugels om me vast te houden, en dat werd me gelijk fataal. Gelijk toen zij hem op de volte wilde zetten explodeerde hij vanuit het niets, en ik lag er af (auw, spierpijn, blauwe plekken
) maar goed, er gelijk weer op maar nu met halstertouw als teugels zodat ik zijn hoofd enigszins omhoog kon houden! Gelijk begon hij weer, maar nu was ik er op bedacht en bleef zitten, wat een eikel, met zijn hoofd tussen zijn voorbenen! Afijn, hij had ook daarna nog veel energie. Nu vroeg ik me af of deze overdaad aan negatieve energie een bijwerking van de ventipulmin zou kunnen zijn, of dat het komt doordat hij gewoon veel meer lucht heeft? Vroeger was het elke keer bonje als ik net opstapte, dan had hij dezelfde streken (met periodes)
Ik ben benieuwd!