Nu ben ik dus niet zozeer naar ervaringen met artrose opzoek, maar echt naar botwoekering in het algemeen. Wie heeft er ervaring met botwoekering bij paarden? Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?
Ik heb al uitgezocht dat wat betreft voedings- supplement puur osteo echt puur voor botwoekeringen geschikt is. Dit gaan we dan ook aanschaffen. Heeft iemand hier verder ervaring mee? Of iets anders aan te raden?
Maar hoe zit het met rijden en bewegen? Mij is verteld dat rijden best kan, mits het maar vooral rechte stukken zijn, en niet te veel vragen van haar. Stap, draf, galop kan allemaal, maar cht puur recreatief en vooral rechte stukken. Nu merk ik wel aan haar dat ze graag meer wilt dan rustig aan doen. Echter rijden we meestal in de bak (geen goede uitrij mogelijkheden, merrie is bang voor groot verkeer en we hebben geen bos o.i.d. in de buurt en kunnen dus alleen maar langs de (80 km) weg), en momenteel rijden er alleen nog maar beginners op haar (omdat die vooral stappen en een klein beetje draven).
Bij deze een foto van haar knie waarop zowel de bult met gewrichtsvloeistof, als de woekering op te zien is:

http://6.media.hyves-static.net/1052390 ... 90685.jpeg