Aquatherapie ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Aquatherapie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 22:12

Hallo Bokkers,

Mijn paard is herstellende van haar tweede been/peesblessure, en dat gaat gelukkig goed!
Ik geef haar tweemaal daags twee schepjes MSM (http://www.paarden-tandarts.nl/webwinke ... rt_24.html), en verder stap ik twee keer per dag 20 a 30 minuten koel ik elke dag 3 kwartier met IceVibes en een halfuur met stromend water. Geduld loont zeker want inmiddels draaft ze al een stuk soepeler. :)

Aangezien deze blessure komt door een vreugenbok, wil ik het geen 3e keer meemaken dat ik maand in maand uit met paardlief naar de kliniek moet. Niet alleen mijn portemonnee zou dat fijner vinden, maar ook mijn paard die nog steeds de trailer niet op durft. Na wat heen en weer gebel met de veearts (F. van Toor) kwamen wij uit op aquatherapie. Volgens hem zou dit de manier zijn om mijn paard sneller in haar spieren te krijgen, en dus de klap van een bok beter zou kunnen opvangen. Mijn veearts geloof ik altijd direct op zijn woord. Maar uit nieuwsgierigheid ben ik toch wat gaan googlen, en gaan navragen. Ook daar alleen positieve verhalen.

Maar omdat ik nog lang niet uitgelezen ben over de verhalen van aquatherapie (en de kosten), ben ik benieuwd naar bokkers die het met hun paard hebben gedaan en wat het heeft gekost. Aangezien mijn paard niet verzekerd is probeer ik het beperkt te halen, omdat ik nog steeds geen geldboom heb gevonden.

Brand los. :)

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Aquatherapie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:14

Het is voor jou niet in de buurt, maar toevallig gaan wij met een paar mensen van stal zaterdag kijken naar een demonstratie daarvan... (In Nuenen)....

Mocht je vragen hebben, dan kan ik ze eventueel wel stellen voor je?

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 22:15

Serendip90 schreef:
Het is voor jou niet in de buurt, maar toevallig gaan wij met een paar mensen van stal zaterdag kijken naar een demonstratie daarvan... (In Nuenen)....

Mocht je vragen hebben, dan kan ik ze eventueel wel stellen voor je?

Nuenen klinkt erg ver, geen idee waar het ligt.
Ik ben eigenlijk opzoek naar nadelen, en wat er fout kan gaan.
En persoonlijke ervaringen, aangezien ik nog wel even moet sparen voor ik eraan begin. :)

Serendip90
Berichten: 1801
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Aquatherapie ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:16

Daar kan ik je helaas niet bij helpen... (En het ligt bij Eindhoven)....