Knobbeltje in uier

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Knobbeltje in uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 20:19

Ik was daarstraks de uier van mijn merrie aan het proper maken, dit doe ik eens in de zoveel tijd, het aangekoekte vuil ertussen uit halen.
Nu heeft mijn merrie reeds een kleine 2 maanden één iets verdikte tepel waar af en toe vocht uit komt. Ik heb dit reeds door de DA laten nakijken en die zei dat ik er niets aan moest doen maar gewoon in de gaten houden dat het niet nog meer zwelt en/of hard wordt.
Deze uierhelft voelt nog steeds soepel aan, ik mag er ook gewoon aankomen, maar toen ik daarstraks het vuil ertussen uit haalde voelde ik in deze uierhelft (aan de binnenkant dus) een knobbeltje.
Heeft iemand dit ook al eens gevoeld bij z'n merrie? Wat zou het kunnen zijn?

Ik ga zowiezo morgen even naar de DA bellen hoor!

Mandyke

Re: Knobbeltje in uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 12:56

Niemand??

Heb in ieder geval deze ochtend met de DA gebeld en deze zij me dat het waarschijnlijk gewoon een melkkliertje is wat ik voel. Dit komt blijkbaar nogal vaak voor. Zou komen door hormonale disbalans bij de merrie (ze heeft idd effectief problemen met de hormoonhuishouding) Momenteel moet ik het zo laten maar wel regelmatig even gaan voelen of het niet groter wordt want dan moet de DA toch even langs komen.