Mijn pony kwijlt zo erg...

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Donnafrend

Mijn pony kwijlt zo erg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 13:58

Mijn verzorgpony kwijlt altijd al veel wanneer ik rijd, hier is niets mis mee want een paard start ook met kwijlen wanneer je niet hard in de mond bent.
Maar nu staat ze eigenlijk de hele tijd te sabbelen en drinkt heel erg veel, ook dit leek in eerste instantie niet erg want het is natuurlijk warm maar ze drinkt en slijmt de hele dag door en veel. De eigenaar belt de veearts en maakt dan een afspraak. Een verzorger denkt dat het een schimmelinfectie uit het land is maar geen enkel ander dier heeft het dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Het kan natuurlijk ook omdat ze al 19 jaar is en pas een veulen heeft gehad (niet gepland) dat ze zwakker is. Zelf denk ik dat het iets met haar kiezen is want oudere paarden krijgen daar vaker last van. Verder eet ze trouwens nog wel goed, en vind ze het geweldig om beweging te krijgen dus is ze niet ongelukkig en heeft ze er verder geen last van.

Zijn er nog andere mogelijk heden?

Micky
Tinker x Rocky Mountain Horse/Haflinger

Amado7

Re: Mijn pony kwijlt zo erg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:58

misschien moet ze naar de tandarts? ik denk namelijk ook dat het aan het gebit ligt.

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

Donnafrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 14:09

Ja, deze week komt de dierenarts en die zal dan waarschijnlijk ook naar de tandarts doorverwijzen. Ik hoop alleen niet dat ze op slobber enz moet overstappen. Kost de eigenaar namelijk weer meer geld en hij is net bezig heel zijn terrein op te knappen dus dat kost ook klauwen met geld.

Micky

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:13

Slobber is niet per definitie duurder hoor. Daarbij kost een pony met problemen dankzij het gebit uiteindelijk nog veel meer geld. Als het gebit grondig nagekeken en eventueel behandeld word is er daarna waarschijnlijk niks meer aan de hand. Succes, en laat je ons nog even weten wat de dierenarts/tandarts zei?

Donnafrend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-12 14:18

Het is ook niet duurder maar hij kan hooi etc heel goedkoop krijgen van zijn broer en van zijn eigen land. Dus dan moet hij meer betalen.

Micky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 14:22

Slobber kost bijna niks en die paar tientjes maken echt niet uit als je je terrein écht goed wil opknappen, daar zijn duizenden euro´s mee gemoeid als je zoiets een beetje goed wil doen :+

fijn dat de dierenarts komt, klinkt niet echt lekker. succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie