Alvast bedankt voor het lezen van het topic
In sept 2011 kocht ik mijn merrie (toen 3 jaar) ze was neerwaarts overbouwd. Maar zag er verder goed uit.
De eerste periode bij mij op stal was ze extreem druk, gemeen naar andere paarden. Maar altijd druk aan de hand.
Altijd dansend/huppelend door stal... naar de weide brengen is ze altijd drammerig ook eruit halen.
Onder het zadel werd ze ook steeds vlugger.
Feb 2012
Wat probleempjes niks bijzonders maar toch ff checken richting Laarakkers.
Toen kreeg ze ander voerschema. Van brok af enkel muesli sensitive 3x daags een handje en handje spelt.
Verder een hooi-beurt extra.
Merrie zag er nog redelijk goed uit (foto in profiel)
In Mei en Juni Weidegang begon dus er vervielen 2 beurten
Juli 2012
Merrie mag lang op de weide ong 20 uur per dag inmiddels is onze weide niet energierijk meer.
De merrie gaat om half 5 binnen krijgt een plak hooi en handje muesli sensitive en spelt.
Om vervolgens rond 19.00-20.00 weer naar buiten te gaan de volgende dag komt ze om 16.30-17.00 binnen.
Nu maakte ik van de week een foto en schrok me wezenloos.
Merrie is het hele jaar geen cm gegroeid....jawel alleen de achtekant waardoor ze nog meer neerwaarts gebouwd is, scheelt ong 5cm met de voorkant.
Kippenkontje...rare rug...kan er niks anders van maken dat het niet mooi/goed uit ziet.
Merrie is ook lusteloos geworden wil niet meer voorwaarts....moet aanmoedigen.
Gaat niet meer huppelend door stal, stapt rustig naar de weide.
Mijn problemen nu is dus
Lusteloze merrie
Geen groei afgelopen jaar
En hele slecht vacht.
Haar vacht op de benen is harig

Maar goed mijn doel is dat ze weer zo snel mogelijk goed in de vacht komt te zitten en weer lekker druk wordt.
Het voerschema is iets verandert.
Hooi-beurt is vervangen door Kuil
Handje sensitive is nu een halve maatschep en handje spelt.
In de avond krijgt ze wat extra voordat ze de weide op gaat.
Ik ben in staat om haar van de weide af te halen want sinds ze op de weide staat (fulltime) is ze achteruit gegaan.
In sept 2011 en feb 2012 is de tandarts geweest
In mei 2012 mestonderzoek (heel schoon)
Mestonderzoek zal ik nog gaan doen en ik twijfel over bloedje trekken.
Welke voer kan ik het beste gaan bijvoeren voor gewenst resultaat (voor energie en vacht, groei)
We hebben produkten van Bio-Ron en Muesli Sensitve van Calvalor op stal.