wie is bekend met ursonne kruiden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-03 20:42

Hoi Maris Lachen

Ons werd aanbevolen om opbouwconcentraat naast de ursonne kruiden te voeren. Zoals ik boven heb geschreven hebben wij Willie Sidorak zelf er toen bijgehad, hij is begonnen met wat nu de Natuurlijke Weg is. Opbouwconcentraat is een soort kalk, er zit nog meer in, maar weet dat zo niet uit m'n hoofd. Dit voer je voor de botstructuur en de hoeven ed. Hazel heeft als veulen een soort holte in het kogelgewricht gehad. Wij moesten toen onze hoeveelheid kalk verdubbelen (normaal 1 theelepel, toen 2) en als 3-jarige weer foto's laten maken en er was helemaal niets meer van te zien!

Als krachtvoer voer ik dus haver en zemelen (en slobber).
's ochtends 3 scheppen (geplette) haver en 50 gr. ursonne + plak hooi/kuil
's middags 3 scheppen haver + plakje hooi
's avonds 2 1/2 schep haver + 1schep zemelen/slobber en 50 gr. ursonne en een flinke theelepel opbouwconcentraat. + flinke plak hooi.

Hazel staat wel volop in training en als ik een dag rustig aan doe dan halveer ik 's middags de haver.

Wij voeren echt op het "oog" dus als we denken dat ze iets teveel krijgt dan wat minderen en als we denken ze loopt wat terug dan krijgt ze wat meer haver. Wat ik ook heel fijn vind is dat je "ziet" wat je voert. Gewoon haver en zemelen, terwijl je met biks nooit zeker weet wat ze erin stoppen.

Hazel is trouwens 1.65 en wordt bijna elke dag ong. een uur getraind voor dressuur.

En idd mest ze heel veel en nooit koliek, ook in het verleden met onze andere paarden nooit meer gehad. Ook de urine ruikt veel sterker als bv. die van m'n vriendin waaraan je kan merken dat alle afvalstoffen eruit komen.

Beetje lang verhaal geworden, maar daar kan je iig aan merken dat ik dus heeeel enthosiast ben over ursonne en opbouwconcentraat.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-03 15:47

ja klopt die kalk moet ik er ook nog bij hebben.
ook nog ff bestellen!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 22:09

Ja joh, 't is ff een uitgave, maar dan heb je ook wat Lachen

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-03 21:17

dat klopt!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 20:16

euhm Bloos ff een schopje naar boven......
iemand had nl vragen over de ursonne kruiden dan kan ze em wat makkelijker vinden


Nagelbijten / Gniffelen schop........

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:50

gevonden, bedankt
ik zoek iet sdat ons hoestende paardkan helpen
de gewone medicijnen van de DA lijken niet (meer) te werken
hij staa twel op stro, maar omdat hij op een stal staat waar alle paarden om hem heen ook op stro staan had he tvolgens de DA geen zin om hem op vezel te zetten. Het stof hangt toch in de lucht. Hij heeft een buitenbox en komt elke dag buiten

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 10:26

probeer ursonne maar echt waar.
ik denk dat het helpt.
NEE NOG BETER IK WEET ZEKER DAT HET HELPT!

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:29

Ehhmmm, ursonne helpt niet tegen hoesten hoor. Wij hebben ook last gehad met hoestende paarden, ookal voerden we ursonne. Voor het hoesten hebben ze weer wat anders bij de natuurlijke weg, misschien ff bellen?? Mijn paard heeft ook erg gehoest en staat ook in een buitenbox. Wij hebben haar wel op hennep gezet, ondanks dat haar buurvrouw op stro stond en dit hielp wel degelijk!!! Maar ook kuil ipv hooi gaan voeren en een hele goede homeopaat erbij gehad. Met medicijnen en conditietraining! is ze weer op en top, terwijl ze tegen dampig aanzat..

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 18:27

bij melody heeft het wel geholpen toen ze zo aan het hoesten was en ziek was, maar dat zal dan wel bij ieder paard verschillend zijn he ook menselijke medicijnen helpen niet bij iedereen hetzelfde.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:55

Wil toch nog even zeggen dat ursonne GEEN medicijn is. Het helpt om het natuurlijk afweersysteem van je paard te ondersteunen en het is echt heel goed voer, maar het helpt echt niet voor hoestende paarden. Zoals ik al heb verteld voeren wij het al 22 a 23 jaar, maar hebben door de jaren heen 2 paarden weg moeten brengen omdat ze dampig waren en ook verschillende hoestende paarden gehad, ondanks de ursonne. Ik weet wel dat de natuurlijke weg medicijnen/kruiden heeft voor hoesten. Dus probeer ze eens te bellen en kijk eens op www.denatuurlijkeweg.com

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 18:01

nu nog ff mijn verhaal.
Melody is ziek gekocht en toen ze op ander voer die kruiden dus gezet werd en op de wei werd gezet was het hoesten zo weg.
ik zeg ook niet dat het een medicijn is maar het valt toch gewoon te proberen, nogmaals het kan bij ieder paard verschillend zijn

AnjaKosJarig

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:58

Ophelia schreef:
Ursonne kost 72.50 en met 1 paard doe je er ong. 3/4 jaar mee, net hoeveel je geeft.


Waar kun je die kruiden krijgen??

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:13

AnjaKos"]
[quote="Ophelia schreef:
Ursonne kost 72.50 en met 1 paard doe je er ong. 3/4 jaar mee, net hoeveel je geeft.


Waar kun je die kruiden krijgen??
[/quote]

Op hun website staat het telefoonnummer van de Natuurlijke Weg. Ook staan er op pagina 8 van die site de verkoopadressen, misschien ook bij jouw in de buurt?! Nog 1 keer is hier dan de site www.denatuurlijkeweg.com

AnjaKosJarig

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:59

Ja Soest!! Haha! da's te doen, wat raadt je aan?? De kruiden of de basis brokken? (de grote zakken dus)

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 12:31

hee ophelia, er staat bij de tekst van die kruiden dat ze wel een medicinale werking hebben!
zie je ik wist toch zeker dat ik het ergens gelezen had, kijk maar op hun site

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:45

xxxmelody schreef:
hee ophelia, er staat bij de tekst van die kruiden dat ze wel een medicinale werking hebben!
zie je ik wist toch zeker dat ik het ergens gelezen had, kijk maar op hun site


Heee Melody. Dat heb ik ook gelezen, ben nb degene die telkens verwijsd naar de site. Maarre, heb je de mensen weleens aan de telefoon gehad?? Dan zul je horen dat er bij de Natuurlijke Weg andere preparaten zijn voor hoesten en als ursonne alleen al zou helpen voor hoesten dan zou dat ook niet nodig zijn. Ik wil met m'n voorgaande stukjes alleen duidelijk maken dat als je paard echt zwaar hoest of evt. bronchitus met slijm en de hele rataplan je het met ursonne niet kan genezen. Dus als je paard niet lekker in z'n vel zit dan kan ursonne een hoop goed maken, maar een paard dat zwaar hoest en evt. bronchitus oid heeft wel wat meer nodig dan alleen ursonne. Echt goedkoop is het niet om zo maar even aan te schaffen en er dan later achter te komen dat je paard er niet beter van word en nogmaals, wij voeren het al 22 jaar langer dan jij, dus ik spreek echt wel uit ervaring.. Neemt niet weg dat ik het iedereen zou aanraden om het voeren van ursonne te overwegen, je krijgt er een mooi en evenwichtig paard van en zelden last van kwaaltjes als stalbenen en nooit koliek.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 22:52

AnjaKos schreef:
Ja Soest!! Haha! da's te doen, wat raadt je aan?? De kruiden of de basis brokken? (de grote zakken dus)


Hai. Beetje laat, maar ik kon gister niet inloggen om een of andere vage reden, maar ik ben er nu Knipoog Zelf heb ik alleen ervaring met de kruiden, het voer heb ik nog nooit gehad. Als je naar boven scrolt zie wat ik voer, voornamelijk haver. Dat was het eerste advies en onze paarden doen het daar geweldig op. Omdat ik wedstrijd rijd en daarvoor train, was alleen zemelen niet voldoende, dus vandaar de haver. Absoluut geen biks meer, alleen nog natuurzuivere granen en zemelen. Met de kruiden doe je ook best lang en omdat wij geen leverancier in de buurt hebben is dat handiger dan dat je elke keer voer per koerier moet laten komen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:26

Ophelia"]
[quote="xxxmelody schreef:


Neemt niet weg dat ik het iedereen zou aanraden om het voeren van ursonne te overwegen, je krijgt er een mooi en evenwichtig paard van en zelden last van kwaaltjes als stalbenen en nooit koliek.
[/quote]



laten we het daar maar op houden dan!!!
ben ik het helemaal mee eens!

groetjes!! *LOL*

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:28

ik heb wel de basisbrokken gehad, het is natuurlijk minder werk, maar je bent denk ik goedkoper uit met de zemelen en de kruiden dan met een zak voer.
wel moet ik zeggen bij zemelen ben ik altijd zo bang voor koliek.
maar dat is omdat ze dat ens gehad heeft door de zmelen maar nu nooit meer!

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 19:47

Hoi,

Ik kom er maar niet uit of zemelen ( of de biks van de nat weg ) nou veel zetmeel en suikers bevatten ????! Weten jullie dat ?
En die Ursonne kan je die ook per 10 kilo in Nederland kopen ( niet bij de nat weg in ieder geval !) ?

Groetjes,

Maris

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 20:05

ja ik koop ze van 10 kilo moet ff navragen bij wie hahahhaha
heb et nummer nl van monique gekregen

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 12:19

xxxmelody schreef:
ik heb wel de basisbrokken gehad, het is natuurlijk minder werk, maar je bent denk ik goedkoper uit met de zemelen en de kruiden dan met een zak voer.
wel moet ik zeggen bij zemelen ben ik altijd zo bang voor koliek.
maar dat is omdat ze dat ens gehad heeft door de zmelen maar nu nooit meer!


Je kan er ook 2 a 3 keer per week wat gekookte lijnzaad bij geven, maar in principe is de kans op koliek door het voeren van ursonne nihil. In het voor en najaar voeren wij zowiezo wel wat lijnzaad ivm de ruitijd..

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-03 13:01

ja dat gekookte lijnzaad wordt al een probleem hahaha ik heb daar niks om te koken en eerdat ik daar ben is het koud of moet dat ook. (kan heel blond overkomen maar dat ben ik ook hahahahah)

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 13:18

Maakt niet uit of het koud is,als je het maar wel lang genoeg laat koken. Aan de kook brengen en dan een minuutje of 20 zachtjes laten pruttelen en af en toe roeren. Tot je er witte spikkeltjes in ziet verschijnen, dan is het klaar. Enne van dat blond zijn ken ik, heb dat probleem nl ook Haha!