Hoi, Ik ben me net pas geregistreed dus snap er niet heel veel van, dus ik weet niet of het hier goed staat maar ik heb een vraag. Mijn pony trekt als ik haar rechter achterbeen optil om haar hoef uittekrabben trekt ze haar been helemaal tot op haar buik op. Vroeger deed ze dat nooit. Ook als ik net begin met lopen met haar loopt ze de eerste twee passen heel kreupel daarna kan ze gewoon weer goed lopen. Dus mijn vraag weet iemand wat er met haar aan de hand is?
Xx
friesiszwart
Dat kan natuurlijk van alles zijn maar het klinkt als kramp. Heb je haar rug wel eens gecontroleerd? Pijn in de rug zou dit kunnen veroorzaken. Maar het kan ook wat totaal anders zijn. Ik heb een oude pony die stram begint te worden en zo nu en dan ook haar achterbenen heel kramperig optrekt met uitkrabben. Bij haar is het gewoon ouderdom en strammigheid. Maar nogmaals om het zomaar te vertellen, afgaande op je verhaal, is heel moeilijk.
@Rosieposie ja dankje je wel ik heb er inderdaad wt aan ja het is precies wat mijn pony ook heeft
ShannonFleur
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-12 16:07
Nee ik ben erachter dat het niet hanetred is ze tilt hem niet hoog op maar zakt er meer door heen en probeert het te ontlasten door er constant mee op rust te staan
Als ze constant met dat been op rust staat en er zo nu en dan doorheen zakt wordt het tijd om het eens door een DA na te laten kijken. Hoe oud is je pony?
ShannonFleur
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-12 20:50
Ze is 15 maar heel raar nu opeens wordt het steeds minder dat ze raar loopt ik loop veel met haar en het lijkt elke week veel minder te worden. Nu kan ze gewoon weer rennen en zie je helemaal niks met lopen ze zakt er ook niet meer doorheen. Het enige is dat ze haar hoef nog hoog optilt met uitkrabben en ze kan er niet zo goed op staan als ik dat ander achterbeen wil uitkrabben, maar het op rust staan wordt ook minder dus het gaat de goede kant op denk ik en ja er is een tijdje geleden een dierenarts bij geweest en een fysio maar die zeiden dat ze het niet wisten wat er was dus ik ben zelf maar wat aan het uitvogelen geweest met veel masseren enzo en het werkt
Aukelizzy
Geplaatst: 03-10-12 21:09
Gelukkig dat het nu wat beter gaat. Misschien had ze iets verrekt? Jammer dat de DA en fysio niet wisten waar het probleem zat...Het is altijd prettig om te weten waar sommige klachten door veroorzaakt worden of waardoor ze ontstaan zijn..